سالروز بازگشت 139 پرستوی آزاد شده از قفس

کد خبر: ۷۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 18 August 2015

 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله آزادگان شهر ساحلی انزلی است.


139 پرستوی دریایی که پس از ماهها و سالها اسارت در قفس صدامیان به آشیانه خود بازگشتند.



از این پرستوها بسیاری نه تنها شکسته دل بلکه شکسته بال و خسته بودند اما به شوق دیدار خانواده و سرزمینشان سر از پا نشناخته و بی قرار آمدند.

پرستوهای عاشق بازگشتند تا این بار در جبهه دیگری به دفاع از میهن و سازندگی بپردازند.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، به مناسبت بازگشت آزادگان سرافراز میهن اسلامی امام جمعه فرماندار و تنی چند از مسوولان شهرستان بندرانزلی با سه تن از این دلاورمردان دیدار کردند .
اسد الله نورعلیزاده جانباز 50 درصدی که 100 ماه و 20 روز را با رنج و مشقت در اسارت گذراند اما تاب آورد و در مقابل دشمن سر خم نکرد.
امیر ایمانی جانباز 25 درصد ، 25 ماه و 11 روز اسارت و درد و غم دوری خانواده را تحمل کرد ، جعفر بلند نظر جانباز 35 درصد ، 47 ماه و 25 روز اسارت را با دلی استوار به سپیده آزادی پیوند زد.
امام جمعه انزلی در این دیدار با اشاره به استقامت و پایداری آزادگان گفت : همه ما مردم مرهون ایثار و فداکاری شما آزادگان هستیم زیرا استقامت و پایداری شما در برابر سختی ها افتخار و سرافرازی را برای ایران به همراه داشت .
در این دیدار حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین اظهار کرد : این تعهد شما به آرمانهای الهی انقلاب بود که موجب شد بعد از رهایی از اسارت با حضور در عرصه کار و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور بکوشید .
وی افزود : ما خوشحالیم که در کشوری زندگی می کنیم که در آن معنویت و روحانیت الهی ریشه دارد و ثمره آن اقتدار ایران اسلامی است.
فرماندار شهرستان انزلی نیز با تبریک به مناسبت این روز گفت : امروز یادآور بازگشت همراه با افتخار آزادگانی است که پس از تحمل سالها شکنجه و دوری از عزیزان خویش به میهن بازگشتند.
عبدالصمد صفرنژاد اظهار کرد : آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان‏ ساز اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) توانستند دوران سخت اسارت را با صبوری تاب بیاورند و درس مقاومت و سرافرازی بدهند.
روز 26 مرداد سال 1369، ایران شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سالها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.
شهرستان ساحلی قهرمان پرور انزلی 408 شهید و 139 آزاده در راه انقلاب اسلامی و دفاع از کشور و آرمانهای اسلامی هدیه داده است.ک/2
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار