باید مسیر جدید به حرم شاهچراغ باز شود/انتقال آب از دیگر استان ها به فارس

کد خبر: ۸۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 20 August 2015
آیت الله اسدالله ایمانی ، پنجشنبه در نشست شورای اداری استان فارس که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و استاندار فارس در جوار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) درشیرازبرگزار شد،افزود: منابع آبی استان فارس در عمده دشت های این استان از خط قرمز عبور کرده و فارس از آب لازم برای کشاورزی بی بهره است.
امام جمعه شیراز گفت:ضروری است هم در امر کشاورزی و هم در نوع آبیاری و انتخاب کشت مناسب ، گام های عملی برداشته و هم فکری برای تامین آب کشاورزی استان از راه های ممکن انجام شود.
آیت الله ایمانی با بیان این که میزان بیکاری واقعی در فارس فراتر از آمارهای موجود است،گفت: آمارها بر اساس نصاب های خاص تهیه می شوند که ممکن است با نیازهای واقعی جامعه هماهنگ نباشد.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد:باید برای حل مساله بیکاری کارگرانی که به سبب تعطیلی کارخانه، شغل خود را از دست داده اند چاره اندیشی کرد.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب برای توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع)، خواستار حرکت مسوولان برای تحقق این امر شد و گفت:در سال 88 حدود 57 هکتار برای طرح توسعه حرمین مطهر احمد بن موسی شاهچراغ، میرمحمد بن موسی و سیدعلاء الدین حسین (ع) به تصویب شورای عالی شهرسازی و مسوولان وقت رسید و مشاوران این طرح نیز مشخص شدند.
آیت الله ایمانی اظهار کرد:تغییر دولت ها در مسیر اجرای این طرح مشکلاتی را به وجود آورده است و هم اینک مردم برای دسترسی به حرم های مطهر، دو مسیر در شمال و جنوب حرم را در اختیار دارند و این امر مشکل آفرین است.
امام جمعه شیراز با اشاره به پیش بینی ایجاد دو خیابان از حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سمت خیابان سیبویه گفت: طبق نظر کارشناسان، خانه های ارزشمندی که میراثی باشند در مسیر این دو خیابان نیست و از این رو باید اجازه داده شود که این مسیر برای دسترسی بهتر مردم به حرم باز شود.
وی افزود: حرم مطهر شاهچراغ (ع) باید در خیابان لطفعلی خان زند هم ورودی داشته باشد و از سمت شرق این خیابان تا حرمین مطهر سید علاء الدین حسین و سید میرمحمد بن موسی (ع) یک قطب زیارتی دیده شود و فضاهای وسط این اماکن متبرکه در خدمت زائران و برای بهبود خدمات به آنها اختصاص یابد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار