آغاز دور جدید بارش‌ها در سیستان و بلوچستان/ هفته‌ای پر بارش برای سیستان و بلوچستان

از امشب اغلب مناطق استان و خصوصا نواحی جنوبی با رگبار باران، رعد وبرق، در برخی نقاط با احتمال تگرگ، وزش بادشدید و گردوخاک و مواج شدن دریا روبرو خواهد شد و هواشناسی در این خصوص اخطار داده است.
کد خبر: ۸۰۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 07 December 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به احتمال بروز رگبار باران، رعد وبرق، با احتمال تگرگ، وزش باد شدید و گردوخاک و مواج شدن دریای عمان هشدار داد و از شناورهای سبک و تفریحی و همچنین افراد ناآشنا به شنا خواست به منطقه خطر نروند.

بر پایه این اطلاعیه، خطر مذکور شامل لغزندگی جاده ها، سیلابی شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی در مناطق مختلف استان است.

سازمان هواشناسی احتمال شکل‌گیری پدیده‌های فوق را امروز شنبه ۹۸/۰۹/۱۶ پیش بینی نموده است.

سازمان هواشناسی ضمن دعوت به احتیاط لازم هنگام تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و انجام اقدامات پیشگیرانه و عدم شنا در دریا، رعایت حداکثری مقررات رانندگی را خواستار شده و شناورها و کشتی‌های سبک و تفریحی خواسته از رفتن به دریا خودداری نمایند.

این سامانه تا صبح روز دوشنبه به فعالیت ادامه خواهد داد و پس از آن در سامانه‌ای دیگر از اواخر روز سه‌شنبه بخش ‌های زیادی از استان را تحث تاثیر قرار میدهد و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد که فعالیت این سامانه تا صبح پنج‌شنبه ادامه دارد.

هواشناسی ضمن دعوت عموم به خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، از دریانوردان خواسته در زمان فعالیت این سامانه احتیاط کافی را در ترددهای دریایی لحاظ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار