آغاز ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز

ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز با موضوع ارتقای کیفیت و نگهداری ساختمان شروع بکار کرد. این همایش با حضور برخی مقامات کشوری و استانی روز چهارشنبه در شیراز برگذار شد.
کد خبر: ۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷ 25 February 2015
مدیرکل راه وشهرسازی فارس در آیین آغاز این همایش، بررسی مشکلات و چالش های موجود و ارائه راهکارهای علمی وعملی، مسوولیت های حقوقی، قانونی و قراردادی ونقش صنعت بیمه در نگهداری ازساختمان، تاثیر مراقبت از ساختمان ها درکاهش خسارت جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله، حوادث غیرمترقبه و قهری، فرهنگ سازی و ارائه راهکارهای مشخص جهت نگهداری از ساختمان و معرفی تجهیزات کنترلی خاص در بالا بردن سطح مراقبت از ساختمان ها را از محورهای این همایش ذکر کرد.

هوشنگ عشایری افزود: ارتقای کیفیت ساختمان ها، کمک به تغییر رویکرد سازندگان ساختمان در مراقبت و نگهداری از ساختمان، ایجاد ارتباط گسترده بین پژوهشگران و دست اندرکاران ساخت و ساز، آسیب شناسی موانع اجرایی برای تحقق مراقبت و نگهداری بهینه از ساختمان ها و جلب مشارکت مراکز علمی و تجربی مرتبط با صنعت ساختمان به منظور پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه توسعه و بکارگیری تجهیزات کنترلی خاص در مراقبت و نگهداری از ساختمان ها از جمله اهدافی است که در این همایش دو روزه دنبال خواهد شد.

دبیر این همایش بیان کرد: در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان، از بیش از 100 مقاله های ارائه شده، 50 مقاله به مدت یک هزار و 100 دقیقه بررسی خواهد شد.

عشایری گفت: از آنجا که در کشور قانونی برای مراقبت و نگهداری ساختمان نداریم، امیدواریم خروجی این همایش به تصویب و ابلاغ قانونی برای این امر شود.

در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان، از کتاب آیین نامه اجرایی حریق در زمینه حریق و آتش سوزی در ساختمان، نوشته سید مهدی علویان و همچنین تمبر یادبود همایش رونمایی شد.

شهر شیراز، چهارشنبه ششم اسفند (امروز) و پنجشنبه هفتم اسفندماه جاری (93) میزبان ششمین همایش مقررات ملی ساختمان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار