حراج «نیمکت» به بهانه اسپانسر

اتفاق عجیب و تلخی که در فوتبال ایران مرسوم شده، رد و بدل شدن پول برای نشستن مربیان روی نیمکت تیم های لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم است.
کد خبر: ۸۰۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 27 December 2019

شرایط بد اقتصادی کشور مدتهای زیادی است در فوتبال هم نمود پیدا کرده و بسیاری از تیم های فوتبال از لیگ برتر گرفته تا لیگ های پایین تر، از تیم های بزرگسالان گرفته تا تیم های پایه را درگیر کرده است.
مشکلات مالی موجود در فوتبال باعث شد تا برخی از مدیران به ویژه در بخش های خصوصی و نیمه خصوصی از یک راهکار عجیب برای درآمدزایی استفاده کرده و بخشی از درآمدزایی تیم شان را بر عهده مربیان بگذارند. این دسته از مدیران نیمکت تیم شان را نه بر اساس شایستگی کاندیداهای مربیگری و نه بر اساس برنامه ریزی، بلکه بر اساس توان درآمدزایی مربیان به آنها واگذار می کنند.
این مدیران بعضاً به صورت رسمی و علنی و بعضاً به صورت غیر رسمی اعلام می کنند مهمترین ملاک شان برای انتخاب آورده مالی سرمربی است. این مدیران رسماً نیمکت های خود را مانند یک کالا به حراج می گذارند و فردی که بیشترین آورده مالی را برای مدیر داشته باشد، بیشترین شانس را برای بر تن کردن جامه سرمربیگری نیز دارد.
بیشتر بخوانید:
در همین فصل در لیگ دسته اول کم نیستند تیم هایی که نیمکت شان را به حراج گذاشته و مربیان منتخب شان را اینگونه معرفی کرده اند. یکی از تیم های دسته اولی که سالهای زیادی از عمر آن نمی گذرد و از تیم های کم سابقه فوتبال ایران محسوب می شود، از ابتدای فصل گذشته تاکنون ۵ بار دست به تغییر سرمربی زده و هر بار از مربیانش آورده های مالی طلب کرده و از این طریق یک منبع درآمد برای مالک آن ایجاد شده است.
تیمی دیگر در لیگ دسته اول هست که به صورت رسمی به جای اینکه از کاندیداهای مربیگری برنامه بگیرد، پیشنهاد مبلغ در پاکت دربسته می گیرد تا انتخاب مربی اش بی شباهت به ...

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار