مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی:

آموزش گامی مؤثر در مسیر توانمندسازی است

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی 9 ماهه سال‌جاری 3561 مددجوی تحت حمایت از آموزش‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و مقدماتی اشتغال بهره مند شدند.
کد خبر: ۸۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 31 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی قنبر موسی نژاد ، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه یکی از رویکرد و سیاست‌های حوزه اشتغال کمیته امداد توانمند سازی اقتصادی ،ایجاد عزت نفس وکرامت انسانی و تقویت روحیه خودباوری مددجویان تحت حمایت است، گفت : آموزش مقدمه ایجاد اشتغال بوده ومددجویان با بهره مندی از آموزش های مهارتی می توانند زمینه فعالیت شغلی خود را فراهم سازند.

وی هدف از ارائه آموزش به مددجویان را ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه ای خاص دانست و اظهار کرد :  طی 9 ماهه سال‌جاری 3561 مددجوی تحت حمایت از آموزش‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و مقدماتی اشتغال بهره مند شدند.

وی در ادامه تصریح کرد  : با توجه به راهبرد جدید واحد حرفه آموزی حوزه معاونت اشتغال بانک اطلاعات نیاز های شغلی بازار کار در بخش های خدمات ،کشاورزی ،صنعت و آموزش‌های مهارت آموزی  به سمت کیفی شدن وبازار محوری هدایت و مدیریت می شود.  

وی اضافه کرد: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت ، فراهم شدن فضای کسب و کارو بهره مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد  در جهت راه اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام  می کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه خانواده‌هایی هستند که قدرت ریسک اقتصادی ندارند ، افزود : به منظور ایجاد اشتغال برای این خانواده ها با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می شود ، در صورت به کارگیری مددجویان می توانند ازتسهیلات کارفرمایی کمیته امداد بهره‌مند شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی تأمین  مسکن  مناسب برای مددجویان و ارتقای سطح فرهنگی مددجویان تحت حمایت را از دیگر ابعاد توانمندسازی مددجویان و از برنامه‌های این نهاد برشمرد و تصریح کرد : توانمندسازي مددجويان تحت حمايت به عنوان تنها راه برون رفت ايشان از چرخه فقر همواره مورد توجه کميته بوده و تأکيد ويژه اين نهاد بر توانمندسازي با محوريت اشتغال به عنوان اصلي ترين راه مبارزه با فقر  و برخاسته از دستورات ديني و مباني اعتقادي دین مبین اسلام است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار