استاندار ایلام ؛

خروجی طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی باید برای مردم و جامعه مفید و سودمند باشد

استاندار ایلام بر تعیین اولویت‌های پژوهشی در استان تاکید کرد و گفت: جهت‌گیری کارهای پژوهشی باید به گونه‌ای باشد که بر اساس نیازهای استان بوده و منجر به تغییرات اساسی و حل برخی مشکلات و گره‌های جدی در حوزه‌های مهم شود. ‎
کد خبر: ۸۱۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 13 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی  در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ایلام با تاکید بر اثربخشی پژوهش‌ها در رفع مسائل و مشکلات پیش آمده در حوزه های مختلف استان اظهار داشت: برای هدف‌گذاری انجام طرح‌های پژوهشی بایستی یک ساز و کار مشخص و دقیق تعریف شود، شناخت مساله، ضرورت و اهمیت موضوع در نگاه اول در انتخاب طرح‌ها رعایت و در نظر گرفته شود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان خواست: با کنشگری به شکل پویا با موانع پیش روی دستگاه و سازمان خود مواجه شوند، طرح‌ها باید در یک کارگروه تخصصی بررسی و به افرادی متخصص واگذار شود که در رابطه با موضوع مورد هدف اهلیت داشته باشد.

استاندار ایلام یادآور شد: از طرفی طرح‌های ارائه شده بایستی پیوست فنی، مالی، اقتصادی، زیست محیطی و ‌... داشته باشد، کارشناسان این حوزه نیز باید به این سوال پاسخ دهند که با انجام این طرح چه راهکار و ایده‌ای را دنبال می‌کنند و آن موضوع در حال حاضر چقدر ضرورت دارد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: عنوان پژوهش علاوه بر جدیت در ارائه، تا مرحله نتیجه‌گیری باید به ریز و تخصصی دنبال شود و ایده ارائه شده در زندگی، میدان کار، طبیعت و مصادیق کار اثرگذار باشد و مجریان بتوانند از این پژوهش در جهت کار و برنامه‌های مدیریتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خروجی انجام طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی باید برای مردم و جامعه مفید و سودمند باشد، گفت: باید توجه کرد ضرورت‌ها و اولویت‌های استان چه گزینه‌هایی بوده و آیا در این خصوص پژوهش‌های قبلی انجام شده است، در واقع بجای تکرار مکررات، پژوهش بایست بدیع و جدید باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: پیشنهاد مشخص و بر اساس ضرورت و اهمیت کار منابع مالی را تعیین کنید و در اینجا تعداد طرح‌ها مهم نیست بلکه بر طبق اولویت‌ها و کیفیت و اثربخشی که اجرای طرح می‌تواند، در برداشته باشد باید برنامه‌ریزی کرد.

سلیمانی دشتکی افزود: در هدف‌گذاری طرح‌ها به جای کمیت باید کیفیت را بالا ببریم، بیشتر بر ضرورت‌ها در انجام طرح توجه کنیم، نتیجه پژوهش‌ها اگر اثربخش بود بایستی در سطح جامعه نشر داده شود و افکار عمومی یا قشر هدف را در جریان نتایج این طرح‌ها قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار