جشنواره نمایش سیاه‌بازی کشور در مازندران برگزار میشود

مازندران برای دومین بار میزبان بیش از ۱۰۰ هنرمند نمایش سیاه‌بازی کشور از چهارم تا ۸ مهرماه سال در شهرستان ساری خواهد بود.
کد خبر: ۸۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 25 August 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از مهر،پس از ارسال فراخون از طریق سایت ایران تئاتر و نامه به ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور، ۳۶ اثر از ۱۶ استان و ۲۲ شهر به دبیرخانه جشنواره نمایش‌های سیاره بازی در مازندران ارسال شد که هیئت‌داوران با بررسی آثار ارسالی به دبیر خانه در نهایت هشت اثر را برای حضور در این جشنواره انتخاب کردند.
محمد جونیان دبیر دومین جشنواره نمایش‌های سیاه‌بازی در مازندران بیان کرد: یکی از اهداف ما این بود که می‌خواستیم بدانیم آیا هنوز هم چراغ نیم سوز نمایش‌های سنتی سیاه‌بازی سوسو می زند که دیدیم نه تنها سوسو می زند بلکه ما را امیدوار کرد تا انشاالله با حمایت و با توجه به استقبال و کارهای بسیار ارزشمند و حرفه‌ای حتماً در کنار جشنواره سراسری و بین المللی نمایش‌های آئینی و سنتی کشور برنامه ریزی برای این بخش داشته باشند تا ما در مازندران بتوانیم با زمان بیشتر و گروههای بیشتر در خدمت این هنرمندان از سراسر کشور باشیم.
وی درباره نتایج جشنواره گفت: طبق نتایج اعلام‌شده توسط هیئت‌داوران متشکل از آقایان محمدرضا ضمیر پور، مهدی رمضانی و محمد جونیان، هشت نمایش از ۱۶ استان کشور موفق به حضور در مرحله نهائی این جشنواره شدند.
جونیان گفت: بر اساس اعلام دبیرخانه دومین جشنواره نمایش‌های سنتی (سیاه‌بازی)، پنج نمایش مستقیماً به مرحله نهائی این جشنواره راه‌یافته و سه نمایش نیز مشروط به انجام برخی اصلاحات کیفی در اجرا طبق نظر هیئت‌داوران موردپذیرش قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: نمایش سیاه عوضی به کارگردانی حسین صنعی از استان همدان، نمایش مسافری از هند به کارگردانی اصغر لشگری از استان خراسان رضوی، نمایش یا زر یا سر نوشته عطاالله صفر پور از استان گلستان، نمایش نوروز و پیروز به کارگردانی جواد انصافی از تهران و نمایش رام کردن زن سرکش به کارگردانی محمدرضا صفری از استان تهران به جشنواره راه یافتند.
جونیان گفت: سه اثری که باید برخی اصلاحات کیفی در آن صورت گیرد، شامل نمایش ممنوع به کارگردانی سید علی شیدایی فرا از استان، نمایش مشق عشق  به کارگردانی امیرحسین انصافی از استان تهران (لواسان) و  نمایش عروسی حاکم ملایر با دختر شاه‌پریان به کارگردانی محمود عرب خانی از استان زنجان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار