مغز دانه ها،ازبهترین میان وعده ها

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: مغز دانه ها بهترین میان وعده و جایگزین مناسبی برای مواد غیر مغذی به شمار می رود.
کد خبر: ۸۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 31 August 2015
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: مغز دانه ها بهترین میان وعده و جایگزین مناسبی برای مواد غیر مغذی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا؛دکترمحمد کاظم زاده افزود: مغز دانه ها بهترین جایگزین به جای مصرف شیرینی، کیک، کلوچه و هر ماده غذایی که حاوی شکر یا چربی فراوان است می باشد.

وی اظهار کرد: این گروه از مواد غذایی منبع عالی پروتئین و دیگر ترکیبات با ارزش تغذیه ای هستند که نه تنها گرسنگی را برطرف می کند و برای قلب هم مفید است.

وی ادامه داد: مقدار 30 گرم بادام، گردو، بادام زمینی یا پسته می توانند مانند یک لیوان شیر حدود هشت گرم پروتئین به بدن برساند.

وی تصریح کرد: هر چند مقدار چربی در این مواد غذایی بالاست اما اغلب از نوع اشباع نشده می باشد که به کاهش غلظت کلسترول LDL خون (کلسترول بد ) و حفظ غلظت بالای کلسترول HDL ( نوع خوب ) منجر می شود.

وی گفت: افرادی که به طور منظم از این گروه غذایی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که بندرت مغز دانه می خورند کمتر به سکته قلبی دچار شده یا در اثر بیماری قلبی می میرند.

دکتر کاظم زاده علت این موضوع را تاثیر مثبت چربی های اشباع نشده بر کلسترول LDL و HDL بیان کرد و افزود: به نظر می رسد که نوع خاصی از چربی اشباع نشده در گردو که به آلفا – لینولنیک اسید ( اسید چرب امگا سه) موسوم است از ایجاد لخته در خون و نامنظم شدن ضربان قلب ( آریتمی) پیشگیری می کند.

وی افزود: مغز دانه ها غنی از آرژنین هستند که اسید آمینه مورد نیاز ساخت یک ملکول کوچک اما مهم به نام اکسید نیتریک می باشد که این ماده به شل شدن رگ های منقبض شده و آسان شدن جریان خون کمک می کند و از چسبندگی پلاکت های خون وتشکیل لخته در جریان خون می کاهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار