جانشین فرماندهی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی

بیش از 3500نقطه دفاعی درکشور وجود دارد

تابناک: جانشین فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: هم اکنون بالغ بر 3500 نقطه دفاعی در سراسر کشور داریم که مجموعه‌ای از رادارهای شنود، دیده‌بانی و سلاح‌های با سطح پیشرفته را در این نقاط مستقر کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 05 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابوالفضل توکلی به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه نجف‌آباد، گفت: قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء در 10 شهریور ماه سال 87 به فرمان فرماندهی کل قوا تشکیل شد که پس از این فرمان و تشکیل پدافند هوایی، این قرارگاه با تقسیم‌بندی کشور به مناطق 9 گانه، مأموریت حفظ و حراست از هوا‌و‌فضای کشور را بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه این قرارگاه هوا‌و‌فضای استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری را در پوشش خود قرار می‌دهد، افزود: پدافند هوایی برای انجام مأموریت خود به سامانه‌های کشف و شناسایی و پایش تهدیدات مجهز شده که با استفاده از رادارهای پیشرفته از انواع فعال و غیرفعال در دو نوع ثابت و متحرک در طیف‌های خاص فرکانسی، شبکه دیدبانی و رصد قابل قبولی را به اجرا درآورده است.

جانشین فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به ویژگی‌های هواپیماهای طرح پدافندی نیروی هوایی افزود: یکی دیگر از تجهیزات مدرن و پیشرفته این مجموعه به کارگیری از سامانه‌های توپی و موشکی پیشرفته است که به منظور رهگیری و انهدام هواپیماهای متخاصم و متجاوز برنامه‌ریزی شده‌اند.

وی افزود: همان‌گونه که مستحضر هستید تکنولوژی و فناوری بکار گرفته شده در تهدیدات مقابل پدافند هوایی، زمان واکنش را بسیار کم و حساس کرده، به طوری که می‌توان به عملکرد هواپیماهای بدون سرنشین، با سرنشین، موشک‌های بالستیک و کروز اشاره کرد.

توکلی اظهار داشت: به فضل پروردگار و حمایت‌های فرماندهی معظم کل قوا، شاهد رشد شتابان این مجموعه هستیم به گونه‌ای که قبل از جنگ تحمیلی حدود 50 نقطه دفاعی و در طول جنگ چیزی حدود 500 نقطه و هم اکنون بالغ بر 3500 نقطه دفاعی در سراسر کشور داریم که مجموعه‌ای از رادارهای شنود، دیده‌بانی و سلاح‌های با سطح پیشرفته را در این نقاط مستقر کرده‌ایم.

وی نکته مهم سخنان خود را فناوری بومی و خود اتکایی این مجموعه دانست و افزود: از دستاوردهای مهم و حیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور، عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به بیگانگان است چرا که این موضوع به فضل الهی و تکیه بر جوانان ولایت مدار و نخبگان دانشگاهی کشور محقق شده و منجر به تولید و استقرار رادارهای استراتژیک و موشک‌های هوشمند تماماً ایرانی است.

جانشین فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اضافه کرد: سامانه فرماندهی و کنترل یکپارچه بومی، بدون هیچگونه وابستگی به بیگانگان هوشمند شده که همین امر باعث قدرت دفاعی خوب و تأثیرگذار بر قدرت نظامی، سیاسی و ملی کشور عزیزمان ایران شده تا بتوانیم امنیت و منافع ملی خود را حفظ کنیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار