اختصاص بالغ بر ۶هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال

 مدیرکل اداره راهبری شغلی کمیته امداد کشور گفت:در سال ۹۹ بالغ بر ۶هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال تخصیص یافته است که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 19 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، احمد خانی‌نوذری در نشست هم اندیشی که با حضور مدیر کل کمیته امداد استان، مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در مجتمع فرهنگی آیت الله اراکی کمیته امداد استان مرکزی برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های کمیته امداد توانمند کردن و اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت است افزود: مدل اشتغال کمیته امداد بر اساس اشتغال پویای ایرانی و اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه از زمان اشتغالزایی ۲۵ سال می‌گذرد یادآورشد: این دوره را می‌توان از اوایل دهه ۷۰ تا ۹۰ و از سال ۹۰ تاکنون مورد ارزیابی قرار داد که فعالیت‌ها در دهه اخیر بسیار پررنگ از سال‌های قبل است و در سال ۹۸ قریب به ۴۰ درصد اشتغال کل کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.
مدیرکل اداره راهبری شغلی کمیته امداد کشور ادامه داد: ساختار اداری، قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها به منظور ایجاد مشاغل دانش بنیان و اجرای راهبری شغلی بر مبنای توسعه و پایداری مشاغل مددجویی و کسب درآمد مناسب اصلاح شده است.
مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کار و تلاش در اسلام بسیار دارای اهمیت است ونزدیک به ۴۰۰ آیه از قرآن کریم مستقیم و غیرمستقیم به کار و تلاش اشاره دارد وکمیته امداد متناسب با فعالیت خود توانمندسازی مددجویان را در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۴۸هزار و ۵۰۰ خانوار در قالب ۸۶هزار و ۵۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی هستند، اساس کار کمیته امداد را فرهنگی دانست و اضافه کرد: فرهنگ کار باید در خانواده نهادینه شود تا اشتغال پایدار ایجاد شود ؛ سرمایه اصلی شرکت های دانش بنیان و بنیاد نخبگان در خلاقیت و تفکر آنهاست و می توانند در مسیر توانمندسازی محرومان یاریگرکمیته امداد باشند.
مؤمنی از استعداد سنجی ۹هزار خانواده تحت حمایت خبر داد وگفت: از برنامه های حوزه اشتغال کمیته امداد استان در سالجاری ایجاد پنج هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان است.
شایسته ذکر است ، در پایان این جلسه موارد پیشنهادی نمایندگان مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه راهبری شغلی مطرح و به سؤالات توسط مدیرکل اداره راهبری شغلی کمیته امداد کشور پاسخ داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار