مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم خبر داد:

آغاز اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی از ۱۶ شهریور

مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم از اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی شهر قم از ۱۶ شهریور ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 05 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، امیر عباس صفوی با اشاره به جزئیات طرح تحول خطوط اتوبوسرانی گفت: این طرح 16 شهریور ماه سال جاری از ساعت 6 بامداد آغاز می‌شود و در برگیرنده اصلاح و ساماندهی کل ناوگان مینی‌بوس و اتوبوس سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خواهد بود.

مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: این طرح شامل 11 خط اصلی می‌شود که در آینده با مشخصاتی که برای خطوط تند‌رو در نظر گرفته می‌شود هفت خط فرعی نیز زیر پوشش طرح قرار می‌گیرد و کل ناوگان 265 دستگاه اتوبوس است.

وی با بیان اینکه حدود یک سال و چهار ماه بر روی این پروژه مطالعات لازم صورت گرفته است عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که در شبکه حمل و نقل شهری وجود داشت بیش از یک سال فقط به مطالعه درباره این طرح پرداخته شد تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم ادامه داد: یکی از مشکلات موجود این بود که همه خطوط به صورت شعاعی به هسته‌ مرکزی شهر ختم می‌شد و بیشتر توقف‌گاه‌ها به صورت پایانه در آمده بودند که این امر موجب تاخیر در فعالیت اتوبوس‌ها می‌شد و مردم نیز از چنین مشکلاتی ابراز نارضایتی می‌کردند.

صفوی با اشاره به اینکه تسهیلات مطلوبی برای خدمات دهی در این زمینه ایجاد نشده بود خاطرنشان کرد: راننده‌ها نیز نارضایتی‌هایی داشتند که به جا بود و همین موجب شد تا به یک سال و چهار ماه به مطالعات میدانی و مقدماتی بپردازیم و اخیرا به صورت شبانه روزی در این زمینه تلاش‌هایی انجام شد و مطالعات بومی در راستای رفع این مشکل صورت گرفت.

وی به اهداف اجرای طرح خطوط اتوبوسرانی اشاره و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح بالا بردن کیفیت خدمات دهی و ارتقاء بهره‌وری است.

مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم از پوشش 95 درصدی معابر خبر داد و گفت: به طور مثال بلوار عطاران و بوعلی سینا از جمله معابری هستند که زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

صفوی با اشاره به طرح تحول شبکه خطوط عنوان کرد: اکثر خطوط از شعاعی به صورت قطری در آمدند ضمن اینکه تمام شبکه‌ها را پوشش می‌دهند و با همان نرخ شعاعی به صورت دو برابر طی مسیر خواهند کرد تا به مقصد برسند؛ به عنوان مثال خط سالاریه، خیابان امام حسین(ع) و یزدانشهر همه به حرم محدود می‌شدند ولی در طرح جدید غیر از سمت حرم به نقطه مقابل که شهرک فاطمیه و خیام است نیز می‌روند و این منطقه را هم می‌توانند پوشش دهند.

وی با اشاره به اینکه در پی این اقدام افزایش نرخ صورت نمی‌گیرد گفت: شهروندان قبلا 7 کیلومتر مسافت را با نرخ مصوب طی می‌کردند اما هم اکنون با همان نرخ حدود 12 کیلومتر مسیر را می‌توانند طی ‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم در پایان یاد‌آور شد: این طرح به تصویب شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر رسیده و از اجرای آن استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار