تولید نهال توت از طریق بذر در نهالستان اراک با موفقیت انجام شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تولید نهال توت برای نخستین بار در کشور از طریق بذر در نهالستان اراک با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۹۰۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 20 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حمیدرضا مرادی افزود: تکثیر نهال توت تاکنون از طریق قلمه صورت می‌گرفت و امسال در قالب طرح پژوهشی برای نخستین بار تولید این نهال از سوی کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی از طریق بذر انجام شد.
وی ادامه داد: تولید نهال توت از طریق بذر به‌صورت نمونه در ۲ هزار متر از نهالستان اراک انجام شده و در صورت تامین منابع مالی،۲ هکتار از اراضی این نهالستان به نهال توت اختصاص می‌یابد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هماهنگی نهال با شرایط آب و هوایی استان را از جمله مزایای تولید نهال توت از طریق بذر دانست و گفت: شیوه جدید تولید نهال توت موجب می‌شود گیاه با شرایط آب و هوایی استان سازگاری بیشتری داشته و این مهم افزایش درآمد اقتصادی برای بهره‌برداران را به همراه دارد.
مرادی افزود: اقتصادی کردن نهال‌های کشت شده در اراضی ملی استان مرکزی از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است و تولید نهال توت از طریق بذر در نهالستان اراک و کشت این نهال در عرصه‌های طبیعی و ملی بر این اساس انجام شده‌ است.
وی ادامه داد: تولید و تکثیر نهال توت از طریق بذر در نهالستان اراک گامی برای تولید کرم ابریشم و درآمد اقتصادی برای بهره‌بردارن نیز است.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار