باهنر:‏

فقط جامعتين، شوراي فقها را قبول نداريم ‏

برخي از آقايان مي‌گويند سه نفر شخصيت حقيقي انتخاب کنيم که ما در اين مورد با آنها اختلاف‌نظر داريم و نظر ما اين نيست‎.‎
کد خبر: ۹۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 07 September 2015
اهنر در پاسخ به اين سوال که در رقابت انتخاباتي انتظار اين است که همه امکانات و برخوردها بين دوجناح به صورت مساوي باشد، اظهار داشت: سوال من اين است که همه اين‌ افراد تريبون بيشتري دارند يا دولت؟ اولا که استفاده اين‌چنيني از تريبون نماز جمعه ممنوع است، نبايد در تريبون نماز جمعه حرف مستقيم انتخاباتي زده شود. تهييج مردم براي حضور در انتخابات بايد از همه تريبون‌ها صورت بگيرد. وي افزود: فرض مي‌کنيم نماز جمعه يزد را فردي بخواند و استاندار يزد نيز آنجا حضور داشته باشد.

 اينجا امام جمعه تريبون بيشتري دارد يا استاندار، لازم نيست استاندار برود در تريبوني سخنراني کند، کافي است برود جايي را افتتاح کند و دو تا از کانديداها کنار او باشند. بنابراين در حدي که چنين تبليغاتي قابل اندازه‌گيري باشد قانون آن را مشخص کرده و مانع مي‌شود. مثلا قانون مي‌گويد امام جمعه نبايد از تريبون نماز جمعه اسم کانديدايي را ببرد. مثلا آقاي جهانگيري که من خيلي هم قبولش دارم بدون حمايت مستقيم از فردي مي‌رود در حزبي سخنراني مي‌کند‎.‎ دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري در خصوص بحث‌هايي که در مورد شوراي فقها مطرح مي‌شود و اينکه مشخصات اين شورا چيست

 خاطرنشان کرد: ما شوراي فقها نداريم و آن را نمي‌پذيريم. ما جامعتين را داريم. البته برخي از دوستان ما مي‌گويند سه آيت‌الله باشند؛ آيت‌الله موحدي‌کرماني، آيت‌الله يزدي و آيت‌الله مصباح‌يزدي‎.‎ وي ادامه داد: ما زير سايه جامعتين کار خود را انجام مي‌دهيم، البته در جامعه روحانيت آيت‌الله موحدي‌کرماني و در جامعه مدرسين آيت‌الله يزدي براي ما بسيار محترم هستند. اما از نظر ما شخصيت حقوقي اين افراد در جايگاه دبيرکل اين تشکل‌ها اهميت بيشتري دارد. يعني اگر اين عزيزان هستند.به‌خاطر حضورشان در جامعتين است.

 برخي از آقايان مي‌گويند سه نفر شخصيت حقيقي انتخاب کنيم که ما در اين مورد با آنها اختلاف‌نظر داريم و نظر ما اين نيست‎.‎ نايب رييس مجلس در پاسخ به اينکه مصباح‌يزدي براي اصولگرايان در حال حاضر چه جايگاهي دارد که در جريان اصولگرا هم‌وزن جامعتين قرار گرفته است ؟بيان داشت: ما زير نظر دو جامعه کار مي‌کنيم و کاري هم به ديگران نداريم اما اينکه جامعه مدرسين و جامعه روحانيت بخواهند با آقاي مصباح يزدي مشورت کنند به عهده خودشان است ما در اين مورد شرطي نگذاشتيم.

در طيف اصولگرايي جريان‌هاي متفاوتي هستند ما مي‌گوييم جامعتين را به عنوان بزرگتر خود قبول داريم و بدون‌شرط زير نظر آنها کار مي‌کنيم‎. ‎برخي مي‌گويند جامعتين به شرط اينکه مصباح يزدي هم باشد. برخي هم برعکس مي‌گويند جامعتين به شرط اينکه مصباح نباشد. ما مي‌گوييم بلاشرط هستيم. ما هر آنچه را که جامعتين تصميم بگيرد قبول داريم.

 ما براي جامعتين شرط نمي‌گذاريم. ممکن است در جلسات خصوصي با آنها صحبت‌هايي داشته باشيم و نظرات شخصي خود را به آنها اعلام کنيم اما در رسانه‌ها چيزي نمي‌گوييم‏‎.‎ باهنر در جواب اينکه برخي گفتند قرار است ضلع چهارمي به جريان اصولگرايي نزديک شود. اين چه ضلعي است گفت: اصلا سه ضلع منتفي است و ما آن را رد مي‌کنيم بنابراين ضلع چهارم و پنجم هم نخواهيم داشت. ما شوراي هماهنگي جريان اصولگرايي داريم‎.‎ وي در مورد اين شائبه که برخي مي‌گويند هيات رئيسه و شخص شما اجازه نمي‌دهند که اسامي 170 نماينده‌اي که از رحيمي پول گرفتند منتشر شود ابراز داشت: نه. فشاري وجود ندارد. برخي افراد که نام آن‌ها در تعدادي از سايت‌ها آمد الان به قوه قضاييه شکايت کردند که نه پولي گرفته‌اند و نه پولي دادند و نام آن‌ها بي‌جهت در رسانه‌ها ذکر شده است. قوه قضاييه هم در حال رسيدگي به اين شکايت است
منبع: روزنامه اسرار
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار