مهم‌ترین مشکل بخش تولید مازندران تأمین نقدینگی و قراردادهای بانکی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره مشکلات بخش صنعت و تولید گفت: مهم‌ترین مشکل بخش تولید در استان تامین نقدینگی و قراردادهای بانکی است.
کد خبر: ۹۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 10 September 2015
 به گزارش تابناک مازندران به نقل از مازند اصناف نشست مشترک فعالان اقتصادی استان در استانداری مازندران با حضور فلاح استاندار مازندران، جلال‌پور رئیس اتاق ایران، محمد دامادی نماینده مجلس، عبدالله مهاجر رئیس اتاق مازندران و تنی چند از مسئولان شهری و استانی برگزار شد.
محمد محمدپورعمران در این نشست درباره مشکلات بخش صنعت و تولید، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل بخش تولید در استان تامین نقدینگی و قراردادهای بانکی است.
وی افزود: بانک‌ها در پاسخ به مشکلات بخش تولید می‌گویند ما اعتبار نداریم و باید از تهران برای ما مجوز صادر شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ضمن درخواست رفع این مشکل از رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: 60 درصد دستگاه‌های اجرایی کشور در تهران متمرکز شده است و ما توقع داریم این تمرکزگرایی مانع عدالت و آمایش خدمات نشود.
این مسئول با بیان اینکه به لحاظ جغرافیایی ما در شمال کشور یک دروازه فراملی هستیم، تاکید کرد: موجب تاسف است که ما نمی‌توانیم بخش صنعت و بازرگانان‌مان را در خطوط هوایی به کشورهای همسایه حمایت کنیم.
محمدپورعمران با بیان اینکه بازار روسیه موضوع مهم و فرصت مناسبی برای بازرگانان و تولیدکنندگان مازندرانی است، تصریح کرد: روابط سیاسی ما با روسیه 100 درصد عالی است اما در بخش تبادلات کالایی و بازار این تعاملات به 5 درصد هم نمی‌رسد و امیدواریم با اخذ تدابیر لازم شاهد توسعه در این بخش که توسعه اقتصاد کشور را در پی دارد، باشیم.
اصناف سهم به‌سزایی در ایجاد اشتغال جوانان مازندرانی دارند
عباس رمدانی نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: در حالی که نزدیک به 80 درصد مراجعه‌کنندگان به استانداری تقاضای اشتغال دارند، اصناف و بازار در ایجاد اشتغال مازندران فعال و پویا است.
وی تصریح کرد: در ساری 70 اتحادیه داریم که اگر هر اتحادیه در ماه 10 پروانه کسب صادر کنند ما در مرکز استان شاهد ایجاد 700 فرصت شغلی هستیم که اگر این میزان به کل استان تعمیم داده شود، متوجه می‌شویم که اصناف سهم به‌سزایی در اشتغال جوانان مازندرانی دارند.
رئیس اتاق اصناف ساری در پایان سخنانش با اشاره به اینکه باید در سفرهای هیأت‌های خارجی ظرفیت‌های اصناف هم دیده شود، متذکر شد: متاسفانه در سفرهای هیأت‌های خارجی به کشور فرصت بازدید آنان از مازندران فراهم نمی‌شود و غالباً این هیأت‌ها را روانه استان‌های تهران، فارس و اصفهان می‌کنند که امیدواریم ظرفیت ویژه مازندران هم مدنظر مسئولان قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار