900 میلیارد تومان سرمایه خارجی در راه البرز

کد خبر: ۹۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 10 September 2015

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز از جذب پنج طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 900 میلیارد تومان در این استان خبر داد.

ایرج موفق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: از شش ماهه دوم سال 93 تاکنون پنج طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از 900 میلیارد تومان در استان البرز جذب شده است.

وی افزود: این پنج طرح پروژه‌های خوبی است که مجوزهای آن از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز زمین‌های مناسبی را در اختیار این سرمایه گذاران قرار داده است.

موفق تصریح کرد: در حال حاضر تا حدودی در تامین زیرساخت‌های آب و برق این طرح‌ها با مشکل مواجه هستیم که تلاش‌هایی برای رفع این مشکل صورت گرفته و امیدواریم به زودی حل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به ذکر نمونه‌هایی از این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از این طرح‌ها به ساخت تجهیزات مورد نیاز کارخانجات فولاد، آلومینیوم و مس مربوط می‌شود که با توجه به مرکزیت استان البرز قرار بر این شده است تا این پروژه تجهیزات مورد نیاز صنایع فرآوری فلز کشور را تامین کند.

وی افزود: طرح دیگری نیز برای ساخت قطعات هایتک خودرو مربوط می‌شود، طرح دیگر در حوزه البسه از طرف سرمایه گذاران کشور ترکیه سرمایه گذاری می‌شود و یک طرح نیز در زمینه دخانیات است.

موفق در پایان درباره فعالیت اتاق بازرگانی استان برای هماهنگی حضور هیئت‌های خارجی در البرز یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از حضور تشکل‌ها به خصوص اتاق بازرگانی در طرح‌های سرمایه گذاری خارجی استقبال می‌کند و فکر می‌کنم حضور اتاق بازرگانی در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار