رئیس سازمان چای خبر داد:

فردی به‌دنبال صادرات 200 تن چای کمپوست

وی بخشی از چای سنواتی را در اختیار بخش خصوصی ذکر کرد و گفت: بخش خصوصی مجوز فروش 52 هزار تن چای سنواتی را دارد و بسیاری از این چای هنوز عرضه نشده و از ارائه آمار به سازمان چای کشور خودداری می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ 02 March 2015
محمدولی روزبهان صبح امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در نظارت بر چای سنواتی اظهار داشت: نظارت بر چای سنواتی موجب افزایش نرخ چای داخلی شده است.

وی جابه‌جایی تمام چای در داخل گیلان را با هماهنگی سازمان چای کشور عنوان کرد و افزود: نظارت سازمان چای کشور سبب کم شدن کشف چای سنواتی شده است.

روزبهان از شناسایی فردی که به‌دنبال صادرات 200 تن چای کمپوست به جای چای صنعتی از کشور بود خبر داد و بیان کرد: فرد مذکور به مراجع قضایی معرفی شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه مجوز صادرات دو هزار تن چای سنواتی موجود در انبار لاکان برای صادرات صادر شده است، تصریح کرد: چای سنواتی برای مصارف صنعتی به خارج از کشور صادر می‌شود.

* 52 هزار تن چای سنواتی در اختیار بخش خصوصی است

وی بخشی از چای سنواتی را در اختیار بخش خصوصی ذکر کرد و گفت: بخش خصوصی مجوز فروش 52 هزار تن چای سنواتی را دارد و بسیاری از این چای هنوز عرضه نشده و از ارائه آمار به سازمان چای کشور خودداری می‌کنند.

روزبهان با تاکید براینکه چای سنواتی تاریخ گذشته باید به سازمان چای کشور برگشت داده شود، خاطرنشان کرد: چای سنواتی تنها برای صادرات به مزایده گذاشته می‌شود.

* صادرات 5 هزار و 500 تن چای سنواتی از گیلان

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان نیز در جلسه مذکور به صادرات 5 هزار و 500 تن چای سنواتی در سال جاری از استان اشاره کرد و گفت: تمام چای سنواتی را می‌توان از گمرک انزلی صادر کرد و این موضوع قابل کنترل است.

محمدعلی یوسفی بر وحدت رویه در مورد چای سنواتی تاکید کرد و افزود: برخورد دوگانه با چای سنواتی داریم و این وضعیت باید ساماندهی شود.

وی از توقیف محموله‌های چای سنواتی از گمرک استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و خراسان رضوی خبر داد و عنوان کرد: صاحبان کالای مذکور به دنبال اخذ مجوز چای صنعتی هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار