ضرورت تغییر روش تعلیم و تربیت در مدارس

کد خبر: ۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳ 02 March 2015
عضو هیات علمی پژوهشگاه تعلیم و تربیت کشور، تغییر درروش تعلیم و تربیت درمدارس را ضروری دانست.
به گزارش ایرنا، دکتر عبدالعظیم کریمی روز دوشنبه درهمایش ترنم تربیت که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امورتربیتی درکانون رشد آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد، به دو شیوه آموزشی تکاثری و کوثری اشاره کرد و گفت: روش آموزش کنونی در مدارس کشور تکاثری است.
وی در توضیح این دو روش اظهارداشت : روش تکاثری یا تراکمی و روش کوثری هریک دارای ویژگی های خاص خود هستند که در روش تکاثری آموزش به سبک غیر اصولی ارایه می شود.
کریمی گفت: در روش تکاثری ، ذهن دانش آموزان توسط معلمان از مطالب از پیش تهیه شده ، پرمی شود و مجالی برای تفکر آینده سازان باقی نمی ماند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه تعلیم وتربیت کشور ادامه داد: روش کوثری دارای ویژگی هایی همچون تفکر، آزادی عمل درمطالعه و نوآوری توسط دانش آموزان است.
وی بیان کرد: این روش به دانش آموزان مجل می دهد تا خود به دنبال کشف موضوعات علمی بروند.
این استاد دانشگاه افزود: روش تکاثری نازایا بوده اما روش کوثری پویا و زایا است.
وی ، پیشبرد برنامه های آموزشی در محیط خانه و مدرسه را براساس تعالیم قرآنی ضروری دانست و گفت: تربیت نسل آینده ساز با اتکا بر آموزه های دینی رشد و بالندگی را به دنبال دارد.
عبدالکریم رستمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج، هدف از برگزاری این همایش را برداشتن موانع در مسیرعلم و دانش برشمرد و اظهار داشت: تلاش می رود در عرصه تعلیم وتربیت راه های رسیدن به بینش و علم با شیوه های مطلوب پیش برود.
وی گفت: دانش افزایی کار دشواری نیست اما دست یافتن به بینش به مراتب دشوار است و باید در این مسیر تلاش بیشتری کرد.
وی بیان کرد: دستیابی به بینش علمی و اخلاقی در سایه تربیت صحیح به دست می آید.
رستمی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: ستاد دهه فجر ناحیه سه آموزش و پرورش کرج امسال به عنوان فعال ترین ستاد درسطح تمام ستادهای ادارات استان نمونه شناخته شد.
در همایش یک روزه معاونین و کارشناسان پرورشی ناحیه سه آموزش و پرورش کرج ، نکات آموزشی در زمینه تعلیم و تربیت توسط اساتید دانشگاه بیان شد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار