جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش کشاورزی با رویکرد برد متقابل

پتانسیل آذربایجان شرقی جهت تامین نیازهای محصولات خشکبار و دام و طیور روسیه

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ما از سرمایه گذاری کشور روسیه در تمامی زمینه ها، بخصوص بخش کشاورزی استان استقبال می کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 16 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مهندس کریم مهری در جلسه مشترک با هیئت سرمایه گذاری از جمهوری خودمختار اینگوش روسیه که در محل این سازمان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: ما از سرمایه گذاری که موجب سود و منفعت هر دو طرف باشد از جمله احداث کشتارگاه، صادرات سیب زمینی و صنایع فرآوری، تولیدات مرغ، لبنیات، تخم مرغ، سیب، انگور و کشمش که به اندازه کافی در استان تولید می شوند استقبال کرده و هر اقدامی را در این راستا مورد حمایت خود قرار می دهیم.

مهندس مهری با بیان اینکه سیاست وزارت متبوع و این سازمان در جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش کشاورزی با رویکرد برد متقابل می باشد افزود: برای سرمایه گذاری از طرف روسیه در منطقه آزاد ارس و سایر مناطق استان که طرف روسیه درخواست کرده و مورد نظرشان باشد آماده ارائه خدمات زیربنائی و تسهیل در امورات سرمایه گذاری می باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ما در مورد نهاده های دامی که فرامرزی کشت می شوند از جمله فرآورده های دامی و غلات مانند گندم و جو، آماده همکاری هستیم اینها نیازهای استان آذربایجان شرقی بشمار می آیند و آمادگی ارائه هرگونه مساعدت و همکاری مشترک در این راستا هستیم.

مهندس مهری در ادامه جلسه گفت: سازمان جهادکشاورزی استان این مسئله را از طریق استانداری و وزارت جهادکشاورزی پی گیری می کند تا مسئله فوق در سطح سیاسی و حاکمیتی حل و فصل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه کاشت محصولات کشاورزی در روسیه برای ما حائز اهمیت است همچنین گفت: قبل از احداث کشتارگاه نیز باید موضوع مجوز واردات دام در دو کشور پیگیری و مراحل نهایی اداری آن طی شود.

مهندس مهری در پایان تصریح کرد: با توجه به تولیدات مازاد محصولات دامی و برخی محصولات زراعی و خشکبار استان، ما به دنبال بازاری برای محصولات تولیدی مان بوده و آماده صادرات محصولات پروتئینی ، فرآورده های لبنی ، انواع خشکبار به ویژه کشمش ، محصولات غده ای همچون سیب زمینی و پیاز و تبادل سایر محصولات کشاورزی هستیم.

آقای الکساندروف، سرمایه گذار بخش خصوصی از جمهوری اینگوش روسیه نیز در این نشست گفت: مردم ایران، مردمانی متمدن و قابل احترام هستند و پیشنهادات مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی قابل طرح و بررسی است.

وی افزود: مقرر شد طبق پیشنهاد رئیس صندوق توسعه بخش کشاورزی استان، عملیات کاشت و تولید مواد اولیه خوراک دام در کشور روسیه مورد بررسی قرار گیرد، که این کار در تمام استانهای جمهوری اسلامی ایران و فدرال روسیه امری مهم به نظر می رسد.

سرمایه گذار جمهوری اینگوش روسیه ادامه داد: در مورد سرمایه گذاری و احداث کشتارگاه دو فاکتور مهم است ابتدا مربوط به مجوز واردات و سپس بازاریابی محصولات تولیدی که باید مد نظر باشد، چراکه این کار مستلزم 15 الی 17 میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار