استاندار خوزستان خواستار شد؛
استاندار خوزستان گفت: شرکت آبفای استان تا هفته آینده باید نواقص موجود در کیفیت آب شرب مناطق مختلف خوزستان را برطرف و در این خصوص گزارشی ارایه دهد.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ 12 October 2021

استاندار خوزستان گفت: شرکت آبفای استان تا هفته آینده باید نواقص موجود در کیفیت آب شرب مناطق مختلف خوزستان را برطرف و در این خصوص گزارشی ارایه دهد.

صادق خلیلیان در نشست کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: ما باید کیفیت آب شرب در استان را بهبود ببخشیم به همین جهت، نشست امروز را به این موضوع اختصاص دادیم تا میزان کدورت، میکروب و کلرسنجی آب نقاط مختلف خوزستان بررسی شود.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های دستگاه های متولی، در شهرستان ها و روستاهای خوزستان مشکلاتی به لحاظ کیفیت آب شرب وجود دارد که برای رفع آن باید تقسیم کار شود.

استاندار خوزستان گفت: اختلاف موجود بین سازمان آب و برق و آبفای استان در خصوص دستگاه تصفیه آب آغاجاری باید هر چه سریع تر برطرف و در یک هفته نواقص آب شرب این شهرستان بر اساس استاندارد لازم برطرف شود.

وی افزود: یک سال از زمان احداث تاسیسات آبی در آغاجاری می گذرد اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم آب با کیفیت تحویل مردم دهیم. به نوعی ۲ دستگاه که زیر چتر یک وزارتخانه هستند یک سال فرصت بهره مندی مردم شهرستان از تاسیسات آبی را نادیده گرفتند.

خلیلیان با بیان اینکه بحث برطرف کردن مشکل وجود میکروب در آب باید در اولویت باشد ادامه داد:تا زمانی که نتوانیم آب شرب باکیفیت به دست مردم برسانیم برگزاری اینگونه جلسات فایده ای ندارد که انتظار می رود همه مسوولان موضوع را جدی بگیرند.

چهار هزار و ۲۰۰ روستا در خوزستان وجود دارد که تعدادی از آنها زیرپوشش آبفای استان نبوده و به لحاظ کیفیت آب شرب با مشکل روبه رو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار