رئیس گروه نظارت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: سه مجموعه ورزشی استان در هفته گذشته به علت نداشتن مجوز های قانونی پلمب شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 06 November 2021

 

رضا خرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته اخیر ۲۵ بازرسی نامحسوس از اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان تهران انجام شد که سه مجموعه ورزشی پلمب و ۷ مورد دیگر اخطار کتبی گرفتند.

وی با بیان اینکه علت این پلمب ها، دارا نبودن مجوز های لازم فعالیت بوده است، خاطر نشان کرد: پیش از این نیز به مدیران مجموعه ها ۲ مرحله اخطار داده می شود تا روند کاری و قانونی خود را سپری کنند، به علت انجام رسیدگی اخذ مجوز های قانونی با همکاری پلیس اماکن از فعالیت آنان جلوگیری شد.

رئیس گروه نظارت باشگاه‌ها و اماکن اداره کل ورزش ورزش و جوانان استان تهران بیان کرد: همچنین در هفته گذشته یک مجموعه ورزشی به علت زیان ناشی از کرونا مجوز خود را باطل و ۱۴ باشگاه دیگر در حال اخذ مجوز و تاسیس باشگاه جدید هستند.

خرم با اشاره به اینکه طبق دستور العمل این نهاد ورزشی، شرط ایجاد مجموعه جدید باید حداقل ۵۰ متر مفید(زیربنا) برای توسعه ورزش ملاک قرار گیرد، گفت: فضای ورزشی برای رشته های ایروبیک و آمادگی جسمانی ۵۰ متر، رشته های رزمی ۱۰۰ متر، بیلیارد ۱۵۰ و بسکتبال آموزشی ۳ متر و حرفه ای بیش از ۹ متر(برای انفرادی و محدود) و سایر رشته ها نیز بر حسب نفرات متغییر خواهد بود.

خرم اضافه کرد: حداقل ارتفاع این سالن های ورزشی(کف تا سقف مجموعه) باید ۲ متر و ۷۰ سانتی متر و بیشتر در نظر گرفته شود.

وی همچنین به رنگ بندی کرونایی تهران نیز اشاره کرد و افزود: طبق آخرین دستور العمل ستاد ملی کرونا، تهران در وضعیت زرد قرار دارد و فعالیت رشته های ورزشی انفرادی و فضای باز، بدنسازی، استخرهای روباز و سرپوشیده و رشته های سالنی با ۵۰ درصد ظرفیت قانونی در هر سانس مجاز است.

به گفته وی، فعالیت رشته پربرخورد مانند رزمی، بوکس، کشتی، کبدی، تکواندو و کاراته غیر مجاز است (تنها با قرار گرفتن شرایط وضعیت آبی)، ولی در مواقع همچون برگزاری مسابقات انتخابی و اردویی ملی با دستور ستاد ملی کرونا امکان پذیر خواهد بود.

براین اساس هم اینک ۵ هزار ۴۰۰ مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی در سطح استان فعالیت دارند که از این حیث سرانه ورزشی برای هر ورزشکار کمتر از ۳۲ سانتی متر مربع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار