مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مراکز نگهداری دام و طیور به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار به صورت منظم و روزانه رصد و پایش می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 12 November 2021

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر با فصل شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان روبه رو هستیم و این بیماری یکی از مهمترین بیماری‌هایی است که صنعت طیور را تهدید می‌کند.

وی افزود: در همین راستا لازم است صاحبان واحد‌های صنعتی اعم از مرغ تخم گذار، مرغ مادر و مرغ گوشتی
و افرادی که در روستا‌ها مرغ نگهداری می‌کنند، در مقابل این بیماری هوشیار باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: مرغداری‌ها در صورت مشاهده هر گونه تلفات و تغییر در مصرف آبِ دام و یا افت تولیدات، در سریعترین زمان ممکن به شبکه‌های آموزشی اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به رصد، پایش و مراقبت از دام در مقابل این بیماری، تصریح کرد: به کمک اکیپ‌های مشترکی که با سازمان محیط زیست داریم، مراکز نگهداری دام را در مقابل بیماری های، چون آبله گوسفند، آنفولانزای فوق حاد پرندگان و ... بررسی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اکیپ‌های مراقبت فعال دامپزشکی بازدید‌های منظم و مداوم از روستا‌ها و مراکز دارند، یادآور شد: برای مراقبت و مدیریت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تماس منظم روزانه با واحد‌های مرغداری صنعتی مادر و تخم گذار برقرار می‌شود.

به گفته حیدری این تماس‌ها به منظور بررسی میزان تلفات یا مشکلات موجود است و از این طریق تهدیدات ناشی از بیماری را کنترل می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار