مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در طرح جهش تولید و تأمین مسکن قرار است سالانه ۳۰ هزار واحد و در مدت چهار سال ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ 17 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مسعود شریفی اظهار داشت: نام نویسی دور جدید طرح جهش تولید و تأمین مسکن از ۲۴ آبان در شهر کرمانشاه آغاز شده و پایش متقاضیان واقعی مسکن برای بررسی شرایط انجام می شود.

وی با بیان اینکه سهم استان احداث سالیانه ۳۰ هزار واحد و در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد مسکونی جدید است، خاطرنشان کرد: تاکنون برای احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان زمین تأمین شده است.

شریفی ادامه داد: این مهم در برخی شهرستانها با اختصاص زمین دولتی سریعا انجام شده و در تعداد محدودی هم به دلیل توپوگرافی و جغرافیای خاص در حال پیگیری تخصیص زمین هستیم که بزودی محقق می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باتوجه به دستور ویژه رییس جمهوری مبنی بر پیگیری مستمر و اهتمام جدی مسوولان استانی مقرر شد هر ۲ هفته یکبار جلسات شورای مسکن به ریاست استاندار تشکیل و گزارش اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شورای عالی ارسال شود.

وی در پایان گفت: راه و شهرسازی استان حسب دستور استاندار با جدیت و تلاش مستمر در نظر دارد هر چه سریعتر عملیات اجرایی طرح جهش تولید مسکن در استان را آغاز کند.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم را نوید می‌دهد.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص دهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط رییس دولت، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا در مدت ۲ ماه زمین‌های مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

متقاضیان باید شروط چهارگانه همچون متاهل بودن، عدم مالکیت خصوصی، سبز بودن فرم «ج» و سابقه سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا دارا باشند. زنان خودسرپرست به شرط داشتن ۳۵ سال سن، نخبگان علمی، افراد مجرد که قبلا ازدواج کرده و جدا شده‌اند و افراد مجرد دارای معلولیت با ۲۰ سال سن می توانند در طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) نام‌نویسی کنند.

استان کرمانشاه با ۲میلیون نفر جمعیت در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار