کد خبر: ۱۰۱۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 07 December 2021

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه برخی شهرستان ها نسبت به تزریق دُز دوم واکسن تاخیر زیادی دارند گفت: اکنون ۴۵۰ هزار نفر در خوزستان نسبت به دریافت دُز دوم تاخیر داشته و هنوز نوبت دوم واکسن خود را تزریق نکرده اند. 

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: یکی از مسائل عمده در بحث واکسیناسیون تصور غلط برخی ها در خصوص ایمن شدن با یک دُز واکسن است در حالی که این گونه نیست.

وی با بیان اینکه اکنون تزریق نوبت چهارم واکسن مطرح شده است افزود: ایمنی در برخی واکسن ها با ۲ یا سه نوبت ایجاد می شود و از آنجا که اکثر مردم کشور و استان خوزستان واکسن سینوفارم تزریق کرده اند لازم است  نوبت سوم خود را دریافت کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شهرستان های شادگان، خرمشهر، اندیکا و آبادان به ترتیب با ۵۱، ۳۱، ۲۹ و ۲۸ درصد تاخیر در دریافت دُز دوم واکسن، بیشترین تاخیر را در استان دارند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین شهرستان های دهدز، مسجدسلیمان و اندیمشک کمترین میزان تاخیر در تزریق دُز دوم واکسن را دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به استناد علمی به شرایط موجود خوزستان که ناپایدار است نباید اطیمنان کرد افزود: واکسیناسیون صد درصد موثر نیست و حتی بهترین واکسن دنیا حدود ۹۰ درصد اثربخشی دارد در حالیکه واکسنی که در ایران مصرف شده حدود ۷۰ درصد موثر است بنابراین حتی اگر تمام مردم واکسن بزنند خطر انتقال کرونا تا ۳۰ درصد وجود دارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان به واکسن گریزی سویه جدید او میکرون اشاره کرد و گفت: آنتی بادی علیه اومیکرون کمتر موثر است ضمن اینکه افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند بیشتر در خطر ابتلا به سویه جدید قرار دارند لذا افراد باید واکسیناسیون خود را کامل کرده و حتما دُز یادآور را تزریق کنند. 

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد کل جمعیت استان خوزستان حداقل یک دُز و ۴۵ درصد هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند افزود: ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این استان یک دُز و ۵۶ درصد ۲ دُز را تزریق کردند ضمن اینکه در شادگان و بهبهان به ترتیب ۵۶ و ۹۱ درصد مردم یک دُز واکسن را دریافت کردند.

علوی همچنین در خصوص تزریق واکسن به گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان افزود: ۷۸ درصد این جمعیت یک دُز و  ۵۲ درصد ۲ دُز را تزریق کردند البته تاکنون  ۸۸.۵ درصد جمعیت دانش آموزی استان واکسینه شده اند که آمار خوبی است.

وی در پایان از دست اندر کاران امر واکسیناسیون در شهرستان ها خواست به مسئله تاخیر در دُز دوم واکسن بیشتر توجه کنند تا اقدامات صورت گرفته در زمینه واکسیناسیون در خوزستان موثر واقع شود.

اکنون بیش از پنج میلیون و ۳۳۵ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار