مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: پویش اهدای خون دانشجویان به منظور ترغیب قشر جوان و پویای جامعه به اهدا خون در سراسر کشور راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 10 December 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از فرآورده های خونی مانند پلاکت تنها سه روز طول عمر دارند، نیاز به اهدای خون یک نیاز مداوم و ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری پویش اهدای خون سراسری دانشجویان، افزود: این پویش به منظور آشنایی و جذب قشر جوان و پویای جامعه و ترغیب آن ها به اهدا خون در سراسر کشور از جمله استان کرمانشاه برگزار شد.

مدیر کل انتقال خون کرمانشاه از استقبال قابل قبول دانشجویان از اجرای این پویش خبر داد و گفت: روند اهدا خون باید از سوی تمامی اقشار، خصوصا جوانان همچنان تداوم یابد.

وی با اشاره به پایگاه ثابت خون‌گیری در شهرستان قصر شیرین، یادآور شد: به منظور تامین خون مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی نیازمند مراجعه روزانه ٢٠٠ تا ٢۵٠ اهدا کننده خون هستیم.

صالحی فر با تاکید بر لزوم مراجعه مداوم اهدا کنندگان خون، بیان کرد: در مرکز انتقال خون پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت می شود و اهدا کنندگان نگرانی از بابت بیماری کرونا نداشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد: مرکز اهدای خون کرمانشاه هر روز از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۹ بعد از ظهر به صورت ۲ شیفت و در روزهای جمعه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ ظهر پذیرای اهدا کنندگان است.






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار