مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه در سالهای پس از پیروزی انقلاب تعامل خوبی بین حوزه و دانشگاه شکل گرفته، گفت: این دو نهاد برای رفع مشکلات جامعه اسلامی در حوزه های مختلف باید روی اهداف مشترک تمرکز بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 18 December 2021

حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات جامعه روی اهداف مشترک تمرکز کنند

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام صادق ایرانی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه (27 آذر) با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در اهداف با یکدیگر وحدت دارند، گفت: هر دو قشر روحانی و دانشجو مدعی هستند که به دنبال تعالی و ترقی جامعه بوده و برای دستیابی به این هدف در تلاش هستند، لذا وقتی حوزه و دانشگاه یک هدف واحد داشته باشند باید به دنبال راهکارهایی برای رسیدن به آن هدف باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه باید در پی رفع مشکلات و نیازهای معیشتی و اقتصادی جامعه بوده و حوزه علمیه نیز به دنبال تعالی روح و روان و معنویت در جامعه باشد و در نهایت این دو در سایه تعامل با یکدیگر در جهت حل مشکلات جامعه در حوزه های مختلف چاره اندیشی کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه با اشاره به لزوم اتحاد بیشتر حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات جامعه، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات جامعه در حوزه های مختلف باید روی اهداف مشترک خود تمرکز کنند.

وی در ادامه به بررسی وضعیت ارتباط بین حوزه و دانشگاه از گذشته تاکنون پرداخت و افزود: عموما شاهد تعاملات مفید میان این دو نهاد مهم آموزشی و فرهنگی هستیم، هر چند که این ارتباط برخی اوقات با فراز و نشیب هایی هم روبرو است.

ایرانی اضافه کرد: تعامل بین حوزه و دانشگاه امری نسبی است، لذا نه می توانیم بگوییم در این حوزه صفر هستیم و نه می توانیم ادعا کنیم در این خصوص به جایگاه مطلوب رسیده ایم، چراکه اظهار نظر در خصوص میزان اتحاد بین حوزه و دانشگاه نیاز به کار عمیق پژوهشی دارد.

ایرانی ادامه داد: برای اینکه بفهمیم در این حوزه چقدر توفیق داشته ایم باید رابطه و تعامل این دو نهاد را در گذشته بررسی کنیم و قطعا کسی نمی تواند ادعا کند رابطه حوزه و دانشگاه در مقایسه با سالهای قبل از انقلاب تیره تر شده است، ضمن اینکه کسی هم نمی تواند این ادعا را داشته باشد که این وحدت به حد آرمانی آن محقق شده است.

وی سپس استفاده از راهکارهایی مثل فعال سازی تشکل‌‍‌های دانشجویی و طلبگی، فعال سازی تشکل‌های اساتید حوزه و دانشگاه، برگزاری مستمر جلسات نقد و نظر و کرسی های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه، ترسیم عرصه های کار مشترک علمی و فرهنگی و پژوهشی و تبادل نظر در عرصه های علمی و پژوهشی بین حوزه و دانشگاه را در اتحاد بیشتر حوزویان و دانشگاهیان اثرگذار ارزیابی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار