نائب رئیس بانوان هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان قم گفت: امیدواریم خانواده نابینایان فرزندانشان را به سمت محیط های ورزشی هدایت کنند و در زمینه استعدادیابی نیز همکاری کنند تا نیروهای نوجوانان و جوان به ورزش نابینایان تزریق شوند.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 20 December 2021

به گزارش تابناک قم، محمد محمودی، دبیر هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان قم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: حدود ۲۰۰ ورزشکار در هیئت نابینایان در رشته‌های دو میدانی، جودو، گلبال و بدن‌سازی فعالیت ‌می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر رشته گلبال نابینایان در استان قم رشد بسیاری خوبی داشته است و توانسته از لیگ دسته دو به دسته یک صعود کند.

دبیر هیئت ورزش نابینایان کم بینایان با اشاره به اینکه استان قم در بخش تربیت داور نیز فعال است، بیان کرد: در سال‌ها اخیر حدود چهار داور حرفه‌ای به این ورزش اضافه شدند.

وی افزود: در بخش پاورلیفتینگ نیز فعالیت‌هایی خوبی شده است و بازیکنان این رشته بعد از سه ماه تمرین فشرده، آماده اعزام به مسابقات قهرمانی هستند که ۲۳ آذر ماه در بابلسر برگزار می‌شود.

در ادامه زهرا احدی، نائب رئیس بانوان هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان قم، نیز عنوان کرد: حدود ۳۰ ورزشکار در بخش بانوان ورزش نابینایان استان قم در رشته‌های شطرنج، دومیدانی، گلبال، شنا و آمادگی جسمانی فعالیت می‌کنند.

وی در رابطه با گلبال نابینایان بانوان اظهار کرد: در رشته گ‌بال ۱۰ بازیکن داریم که حدود پنج تن به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا بازیکنان حرفه‌ای این رشته به صورت مستمر تمرین می‌کردند؛ اما با شیوع کرونا به خاطر محدودیت نابینایان در تردد و نیاز به سرویس این تمرینات متوقف شد.

احدی با اشاره به اینکه در دوران کرونا آموزش‌ها و مسابقاتی به صورت مجازی برگزار می‌شد، ادامه داد: با توجه به بهبود شرایط کرونا برنامه‌هایی برای فعالیت مجدد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ورزشکاران در حال آماده سازی برای شرکت در مسابقات قهرمانی پیشکسوتان گلبال که در بهمن برگزار می‌شود هستند.

نائب رئیس بانوان هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان قم بیان کرد: تعدادی از داوران قمی فعالیت ندارند اما خودم به همراه خانم رضویان به عنوان داور در مسابقات حضور داریم.

وی گفت: ماه گذشته در مسابقات دومیدانی که در بندرعباس برگزار شد ورزشکاران استان قم در پرتاب نیزه مقاوم سوم و در پرتاب وزنه رتبه دوم را کسب کردند.

احدی اظهار کرد: امیدواریم خانواده نابینایان فرزندانشان را به سمت محیط های ورزشی هدایت کنند و در زمینه استعدادیابی نیز همکاری کنند تا نیروهای نوجوانان و جوان به ورزش نابینایان تزریق شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار