امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بهره گیری از شاخص مدیریتی دفاع مقدس راهکار حل مشکلات کنونی کشور است چنانکه در جنگ تحمیلی با مقاومت و وحدت ملی، دشمنان تا بن دندان مسلح را شکست دادیم.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵ 09 January 2022
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بهره گیری از شاخص مدیریتی دفاع مقدس راهکار حل مشکلات کنونی کشور است چنانکه در جنگ تحمیلی با مقاومت و وحدت ملی، دشمنان تا بن دندان مسلح را شکست دادیم.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت شهدای عملیات «نصر» همدان و تجلیل از امیر سرتیپ دوم «محمد جوادی» در باغ موزه دفاع مقدس همدان با بیان اینکه امنیت امروز کشور نتیجه مجاهدت‌های دیروز امثال امیر جوادی‌ها است، افزود: امروز اگر در عرصه‌های مختلف با مشکلاتی روبرو هستیم باید با به دست آوردن شاخصه‌های مدیریتی آن دوران به همان ضوابط عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز با صدای بلند می‌توانیم در رابطه با این مجاهدت‌ها گفتگو کنیم، گفت: اگر این رشادت‌ها و ایستادگی‌ها نبود، امروز این کشور نیز سرپا نبود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از امیر جوادی، مراسم تجلیل از همه مجاهدت‌ها و تلاش‌هایی است که در ارتش جمهوری اسلامی انجام شده است.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به رشادت‌های چهل سال گذشته در عرصه‌های مختلف، افزود: جمهوری اسلامی دارای گذشته بسیار روشنی است که می‌توانیم آن را برای نسل حاضر و آینده، به خوبی و با افتخار ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن امروز در فضای مجازی به دنبال سیاه نشان دادن گذشته و ایجاد ناامیدی نسبت به آینده است گفت: نسل امروز در فضای مجازی با حملات ناجوانمردانه‌ای روبرو است و لذا معرفی این رشادت‌ها و موفقیت‌ها به نسل جوان و دفاع و حمایت از الگو‌های اصیل نظام اسلامی ضرورت دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با طرح این سوال که کدام کشور را می‌توان نام برد که این گونه ملتش مجاهدانه در میدان حاضر بوده‌اند، خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم، اما با همین دستان خالی در برابر تمامی مستکبران عالم ایستادگی کردیم.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه ما امروز همان ملت دیروز هستیم، گفت: همان طور که در دفاع مقدس، امثال امیر جوادی‌ها در برابر دنیا با تمام توان ایستادگی کردند، نسل امروز نیز با الگوگیری از گذشتگان خود کار را به جایی رسانده‌اند که پهباد آمریکایی را با همه پیچیدگی‌اش به پایین می‌آوردند و یا پس از عملیات موشکی عین الاسد، آمریکا تنها تهدید و شعار‌های تو خالی مطرح می‌کند و جرأت انجام کاری را ندارد.

وی با اشاره به شهدای سایت سوباشی، اظهار کرد: در یک روز ۱۹ نفر در سایت سوباشی برای حفاظت از امنیت کشور به شهادت رسیدند و لذا می‌توان به عنوان قدردانی از این زحمات و مجاهدت‌ها، در نامگذاری معابر و خیابان‌های شهری نسبت به شهدای سوباشی و شهدای خلبان توجه بیشتری داشته باشیم.

بهره گیری از شاخص مدیریتی دفاع مقدس راه حل مشکلات کشور است

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت شهدای عملیات «نصر» همدان و تجلیل از امیر سرتیپ دوم «محمد جوادی» با مشارکت ارشد نظامی ارتش در استان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه همدان و با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، عملیات نصر، نخستین عملیات زرهی رزمندگان اسلام در سال ۱۳۵۹ پس از تجاوز دشمن بعثی به خاک جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. عملیات نصر موسوم به عملیات هویزه در چارچوب یک استراتژی نظامی با طراحی قرارگاه تاکتیکی جنوب، درساعات آخر روز ۱۵ دی ماه ۱۳۵۹ و ساعات بامدادی روز ۱۶ دی به مدت سه روز در منطقه جنوب غربی اهواز و سوسنگرد به اجرا در آمد.

سرتیپ محمدجوادی متولد ۱۳۱۴ همدان، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همدان گذراند، دوره متوسطه را در مدرسه دارالفنون پشت سر گذاشت و بعد‌ها وارد دانشکده افسری شد، پس از طی دوره سه ساله دانشکده افسری برای گذراندن دوره مقدماتی پیاده به شیراز اعزام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار