سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سه روز گذشته سه هزار و ۶۵۰ تُن سیب زمینی و یک هزار و ۳۰۰ تُن پیاز احتکاری در این استان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 06 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،منصور کاکایی با اشاره به افزایش قیمت ناگهانی سیب زمینی در بازار محصولات کشاورزی افزود: متاسفانه سودجویان طی روزهای اخیر با انبار و احتکار سیب زمینی موجب افزایش قیمت این محصول در کشور شدند.

«احتکار در علم اقتصاد به معنی نگه‌داری کالاهای کم‌یاب مورد نیاز جامعه به منظور کسب سود بیشتر از مشتریان و متقاضیان، این کار خلاف قانون است»

او اظهار داشت: با تشدید روند بازرسی و با هم افزایی سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در چند روز گذشته موفق به کشف چند انبار سیب زمینی و پیاز احتکار شده در سطح استان شدیم.

کاکایی ادامه داد: محصولاتی که کشف شده در سامانه انبارها و سردخانه‌های استان ثبت نشده بودند و براساس دستورالعمل‌های از پیش گفته شده انبار محصولاتی که در این سامانه اعلام نشوند، مشمول کالای احتکاری بوده و در این راستا قطعا با محتکران برخورد خواهد شد.

وی در ادامه به روند کاهش قیمت سیب زمینی در بازار اشاره کرد و یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده و عرضه گسترده سیب زمینی در سطح میادین انتظار می‌رود بازار این محصول تا پایان هفته جاری متعادل شود.

پیش از این؛ مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفته بود با احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی احتکار برخی کالاهای اساسی نیز توسط سودجویان انجام خواهد شد لذا ۸۰ تیم نظارتی برای تشدید نظارت بر بازار استان تشکیل شده است.

عبدالوحید محمدی همچنین از فعالیت ۲۷ تیم بازرسی سازمان جهاد کشاورزی با حضور بیش از ۱۳۰ نفر هم خبر داده و تاکید کرد: این تیم‌ها شامل تیم بازرسی صبح، تیم بازرسی عصر، تیم‌های بازرسی مختص خبازی‌ها، تیم بازرسی موارد خاص و ... هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۹۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که هر سال بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی از آن تولید می‌شود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار