تابناک-استاندار هرمزگان گفت: وقتی می‌دانیم کار و پروژه‌ای اشتباه است باید مانع آن شد و نباید آن کار و سنت ناصواب را ادامه داد و منابع استان را خرج کار اشتباه گذشته کرد بنابراین نیاز است در طرح‌های گردشگری این استان بازنگری صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 14 February 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مهدی دوستی در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه گردشگری اولویت ما احداث هتل و اقامتگاه نیست چرا که با این طرح‌ها اشتغال قابل توجهی نصیب استان نخواهد شد.

وی افزود: وقتی می‌دانیم کار و پروژه‌ای اشتباه است باید مانع آن شد و نباید آن کار و سنت ناصواب را ادامه داد و منابع استان را خرج کار اشتباه گذشته کرد، بنابراین نیاز است در طرح‌های گردشگری این استان بازنگری صورت گیرد.


استاندار هرمزگان گفت: ما باید با توجه به لزوم اینکه رشد اقتصادی ایجاد کنیم در حوزه‌های مرتبط سرمایه گذاری کنیم بنابراین در حوزه گردشگری نیازمند پروژه‌هایی هستیم که علت سفر باشند و بتوانند به صنعت گردشگری استان کمک کنند.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان یک مزیت نسبی در تولید شیلات دارد که ضریب بهره‌وری را افزیش می‌هد، در این حوزه هر میزان که نیاز باشد می‌توان تسهیلات گرفت و به توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال کمک کرد.

مهندس دوستی گفت: در مصوبات سفر عدد قابل توجهی برای اصلاح باغات و نخلیات فرسوده و نوسازی این باغات تخصیص یافته است که به افزایش میزان بهره‌وری در حوزه باغداری و نخیلات استان کمک خواهد کرد.

وی گفت: یکی از مسائل مورد توجه ایجاد اشتغال خرد است که باید مبنای کار فرمانداران قرار گرفت و با طرح‌هایی که مشاوران داده‌اند با هر ۱۰۰ میلیارد تومان می‌توان ۲ هزار اشتغال ایجاد کرد که قابل قبول است و می‌توان در تمام شهرستان‌ها این امر را انجام داد.

استاندار هرمزگان گفت: منابع ما محدود است و اگر این منابع اشتباه خرج شود سیاست‌گذاری گذشته تکرار خواهد شد و پول و تسهیلاتی که در حوزه اشتغال سرمایه‌گذاری شده نتیجه مطلوب نداده است.

وی ادامه داد: طرح‌هایی که به شورای برنامه ریزی می‌آید باید با دقت انتخاب شوند این طرح‌ها باید نقطه زن باشند و موجب افزایش بهره‌وری از مزیت نسبی استان شود بنابراین از فرمانداران هم انتظار داریم که به مدلی که مشاوران با مطالعات درست طراحی کرده‌اند عمل کرده و منابع تخصیص داده شده را در میدان و برای ایجاد اشتغال هزینه کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار