مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تا قبل از پایان سال دانش‌آموزان استان از طریق شبکه آموزشی شاد در اردو‌های مجازی راهیان نور شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 07 March 2022

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در دوران جنگ خون جوانان این سرزمین ریخته شد، اما وجبی از خاکمان به دست دشمن نیفتاد، در آن زمان هیچ قدرتی از ما حمایت نکرد.

وی افزود: قبل انقلاب در هر جنگی بخشی از خاک ایران واگذار شد، اما در این چهل و سه سال بعد از انقلاب هنوز وجبی از خاک ما کم نشده و این تنها به دلیل رشادت ها، مردانگی، شجاعت و درایت مردم این سرزمین است که توانستند نظام جمهوری اسلامی را راهبری کنند و نگذارد با وجود تمام تحریم‌ها و دشمنی‌ها آسیبی به ایران برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد:بعد از جنگ روایت این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها برای نوجوانان و جوانان این سرزمین وظیفه ما است که اگر به این وظیفه به خوبی عمل نکنیم، این رشادت‌ها فراموش می‌شود در آینده این سرزمین مقاومت جایگاه خود را از دست خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های تدوین شده بعد از جنگ تحمیلی جهت جلوگیری از فراموشی این رشادت‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه برپایی اردو‌های راهیان نور به خصوص برای نوجوانان و جوانان است که این وظیفه مهم بر عهده سپاه پاسداران و آموزش و پرورش است که امیدواریم انجام درست این وظیفه سبب شود فرزندان ما به سمت و سویی هدایت شود که عزتمند و سرافراز و پایدار باشند.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه فراموشی و تحریف دو خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و اردو‌های راهیان نور به منظور جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس است. متذکر شد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال نیز با توجه به شرایط بیماری منحوس کرونا این بازدید‌ها در هر یادمان در فضای مجازی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تشریح کرد: راهیان نور امسال نیز به دلیل بیماری کرونا مانند دو سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود و از حضور در یادمان‌ها محروم شدیم، به جهت پاس داشتن این ارزش‌ها با ابتکاری که در بستر شاد  بی نظیری بوده جهت احیای اردو‌های راهیان نور در کرمانشاه انجام شده است، تا قبل از پایان سال ۴۰ هزار دانش‌آموز استان از طریق شبکه آموزشی شاد در اردو‌های مجازی راهیان نور شرکت می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار