قرارداد پژوهشی بین دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با هدف ساخت تجهیزات کمپرسور دلاوال روز یکشنبه به امضا رسید.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ 10 April 2022

به گزارش یکشنبه ایرنا براساس قرارداد امضا شده دانش ساخت بالانس درام کمپرسورهای گازی دلاوال ، بومی سازی و امکان تعویض و بازسازی قطعات در حین سرویس های دوره ای متناسب با کار عملیاتی، با صرف هزینه پایین امکان پذیر خواهد بود.

این مساله علاوه بر صرفه جویی درهزینه تامین قطعات، موجب بهبود عملکرد و راندمان کاری کمپرسورو در نتیجه افزایش بهره وری تولید خواهد شد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اهمیت  این قرارداد اظهار داشت: در ابتدای آغاز مدیریت در این دانشگاه بیش از یکصد برنامه در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت برای وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شده که بسیاری از این برنامه‌ها مورد قبول واقع شده است.

 دکتر علی‌محمد آخوندعلی افزود: همواره یکی از دلایلی که باعث ایجاد محدودیت در شفاف سازی ها شده این است که نهادهای متعددی به صورت مستقیم با عنصر محقق مواجه می شوند و این امر برای اکثر اعضای هیئت علمی ابهام ایجاد کرده است.

 وی تصریح کرد: اگر پروژه ها به صورت مستقیم با دانشگاه مطرح شود باتوجه به شناختی که این مجموعه از گروه ها و تخصص های مختلف دارد، می تواند با تشکیل کارگروه به روند کار پروژه های بزرگ کمک شایانی کند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بیان کرد: در نشست های غیر رسمی گذشته قطعه مورد نیاز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بررسی و ساخت این قطعه در دانشکده مهندسی مورد بررسی قرار گرفت.

 اسماعیل حجاری اضافه کرد: کارگروه های مختلفی در دانشکده مهندسی تشکیل شد و با برگزاری نشست هاب متعدد با صنعتگران مشکلات آن ها مورد بررسی قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: پیرو بازدیدهای میدانی در ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ پیشنهاد ساخت قطعه مورد نیاز مناطق نفت خیز جنوب برای آن ها ارسال شد و پس از مراحل متعدد با حضور کارشناسان بررسی این پیشنهاد آغاز شد و امسال به نتیجه رسید.

 حجاری گفت: نمونه های آزمایشگاهی نیز در ماه های اخیر تهیه و به این شرکت تقدیم شده است و پس از تایید این قطعات مورد موافقت قرار گرفت و امید است بتوانیم نقش مهمی در بومی سازی قطعات داخلی در زمینه شکوفایی و خودکفایی در صنعت ایفا کنیم.

 

۱۵ پژوهشکده در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال است

مدیر ارتباط با صنعت این دانشگاه نیز اظهار داشت: برای جذب پروژه ها و مشارکت هرچه بیشتر با مجموعه صنعت، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی تخصصی در دانشگاه فعال شده است که این مراکز پروژه ها را از صنعت گرفته و بین اعضای هیات علمی تقسیم می کند.

دکترافشین قنبرزاده افزود: در حال حاضر ۱۵ پژوهشکده در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال است که یکی از آن‌ها پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز است.

وی بیان کرد: پروژه نفتی میدان تنگ بیجار در ایلام نیز از میان ۱۲ دانشگاه به دانشگاه شهید چمران اهواز سپرده شد که این نشان از ظرفیت بالای این دانشگاه برای همکاری با مجموعه صنعت نفت است.

 قنبرزاده گفت: تاکنون ۶ ماه از این مگاپروژه ۱۰ ساله گذشته و همچنان نیز با قوت در حال اجرا است.

 مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز ابراز امیدواری کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دریک مگا پروژه در دزفول نیزظرفیت دانشگاه شهید چمران اهواز را در نظر بگیرد.

 

۲۷ درصد ذخایر زیر زمینی قابل استخراج است

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز گفت: بر اساس داده های فعلی ۲۷ درصد ذخایر زیر زمینی قابل استخراج است که به عنوان یک فرصت بزرگ می تواند کشور ما را در حوزه انرژی به درجه بالایی برساند.

علیرضا دانشی افزود: دانشگاه شهید چمران اهوازبا توجه به گروه‌های متعدد و متخصص باید از حالت جزیره ای خارج شود چرا که جهش علم و دانش در گروه اتحاد رشته‌ها است.

 وی ادامه داد: دانش اظهار داشت: بومی سازی پمپ‌های درون چاهی یکی از اقدامات موثر این دانشگاه در حوزه صنعت نفت بوده که اکنون به خوبی در حال استفاده است و امید است بتوانیم در سایر عرصه ها نیز از ظرفیت با ارزش این دانشگاه استفاده کنیم.

 

تولید بسته های اقتصادی در دانشگاه ها ضروری است

 دانشی بیان کرد: باید از روال‌ متداول دانشگاه و صنعت خارج شده و در دانشگاه بسته های اقتصادی تولید کنیم و تمامی هزینه های آن را نیز تقبل می‌کنیم؛ ایجاد اشتغال یکی از مزایای مهم این بسته های اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اکنون تنها ۳۰۰ محصول در صنعت نفت تولید می شود در حالی که در این صنعت در سطح جهان بیش از هفت هزار محصول تولید می کند که این همان ثروتی است که باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه به دنبال آن برویم.

 

محور نجات اقتصاد کشور، توجه به تولید داخل است

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیر گفت: استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای خدمت به جامعه و رونق اقتصاد کشور یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب بوده و امسال نیز بر این اساس شعار سال از طرف ایشان انتخاب شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد افزود: محور نجات اقتصاد کشور، توجه به تولید داخل است که اگر این تولید با علم پیوند بخورد یک عمل علمی می شود که کشور را به سمت نقطه اوج هدایت می کند.

 وی بیان کرد: سال های متعددی در کشور شعار ما نمی توانیم مطرح شده بود و بارها و بارها به صورت مکرر به واردات روی آورده شد و دشمن نیز همواره تلاش داشته ایران اسلامی را تحت فشار قرار داده و مانع پیشرفت ما بخصوص در زمینه بومی سازی و خودکفایی شود.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: پیوند صنعت نفت و دانشگاه یک امر خجسته و تاثیرگذار در پیشرفت و رونق اقتصاد کشور است.

وی تاکید کرد: یکی از نیازهای ضروری در بحث بومی سازی قطعات توجه ویژه به کیفیت محصولات است چرا که عدم توجه به آن باعث ایجاد نا امیدی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار