سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان در شش ماهه نخست سال جاری برابر 18 هزار و 637 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷ 01 October 2015

به گزارش تابناک خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، مهرداد بلادی موسوی اظهار کرد: سهم نیروگاه‌های برق آبی از ابتدای سال 94 تا پایان شهریورماه سال جاری برابر36 درصد و نیروگاه‌های حرارتی 64 درصد کل انرژی تولیدی بوده که نیروگاه‌های حرارتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2.5 درصد افزایش تولید داشته‌اند.

وی افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در شش ماهه نخست سال جاری، 11 هزار و 839 گیگاوات ساعت تولید داشته که از این میزان 52 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و 48 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 63 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

بلادی موسوی ادامه داد: حداکثر بار شهریورماه سال جاری برابر 7338 مگاوات بوده که نسبت به ماه مشابه در سال قبل 5.6 درصد افزایش داشته و حداکثر بار شبکه در شش ماه امسال برابر 7521 مگاوات بوده که نسبت به سال قبل 6.1 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: انرژی مصرفی در مدت یاد شده برابر 22 هزار و 611 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود چهار درصد رشد مصرف انرژی است.

بلادی موسوی با تقدیر و تشکر از مردم خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در طی سالیان اخیر و دعوت به مشارکت بیشتر در تابستان جاری تصریح کرد: گرچه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای همه مشترکان به‌ویژه در فصل گرم تابستان در منطقه فراهم کرده اما به افزایش قابلیت اطمینان شبکه و ایجاد بستر همگانی بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (13 تا 17 و 19 تا 23) به سایر ساعات شبانه روز توسط تمامی مصرف کنندگان لازم و ضروری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار