مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: ٣٠ هزار خانوار در سطح خوزستان و ٨۵ هزار معلول زیرپوشش سازمان بهزیستی هستند.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ 24 April 2022

به گزارش  ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان سید مهرداد موسوی روز یکشنبه در نشست بررسی راهکارهای رسیدگی به وضعیت مددجویان زیرپوشش بهزیستی به مناسبت هفته اطعام و اکرام بیان کرد:هزینه نگهداری از فرد معلول بسیار بیشتر از هزینه فرد فقیر است. فردی که زیرپوشش بهزیستی است‌،گاهی دچار بیماری‌ خاص دیگر نیز هست و برخی از آنها زیرعمل‌ جراحی قرار می‌گیرند تا به مدار زندگی برگردند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها و شرکت‌های متمول در راستای مسوولیت‌های اجتماعی افزود: شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف در راستای مسوولیت‌ اجتماعی خود در جهت کمک به افراد زیرپوشش بهزیستی وارد میدان شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: شرایط اشتغال بسیار ضعیف شده و برخی از شرکت‌ها دچار مشکل هستند؛ برون‌ریز این جریان کودکانی است که امروز در خیابان‌ها مشغول کار هستند تا کمک هزینه‌ای برای خانواده‌ خود باشند.

موسوی با بیان اینکه برنامه‌هایی با همکاری سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار تدارک دیده‌ شده است، افزود: متولی ساماندهی کودکان کار سازمان بهزیستی، وزارت کشور، دادگستری، بهداشت و … است، اما این کار از نظر مالی نیازمند هزینه هنگفتی است.

وی ادامه داد: در جریان ساماندهی کودکان کار تنها نباید کودک را دید چرا که این فرد نماینده و نان‌آور یک خانواده است، بنابراین باید خانواده وی زیرپوشش قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: دستگاه‌ها حمایت‌ لازم را در این زمینه اعمال کنند.

موسوی بیان کرد: افرادی که دچار فقر حاد هستند، هرچه سریع‌تر باید شناسایی شوند تا از آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری شود.

برچسب ها: سازمان بهزیستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار