مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به تحقق ۴ درصدی از تعهدات سند اشتغال استان در سال ۱۴۰۱، گفت: در حوزه مشاغل خانگی ٧٧ میلیارد تسهیلات در نظر گرفته شده که تا کنون ٨٠ درصد آن جذب شده است.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 01 June 2022

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در راستای کاهش نرخ بیکاری، سند توسعه اشتغال استان در دو ماهه اول سال جاری با پیش بینی ۵۳ هزار فرصت شغلی از ۱ میلیون فرصت شغلی پیش بینی شده در کشور با تمرکز بر طرح زیست بوم ملی اشتغال کشور که تا کنون حدود ۴ درصد از آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال‌های ایجادی در سامانه رصد ثبت می‌شود، افزود: این سامانه از ابتدای سال فعال است و دستگاه‌هایی اجرایی متولی اشتغال مانند جهاد کشاورزی و صمت، اشتغال‌های ایجادی را بر اساس کد ملی در سامانه ثبت می‌کنند، در این فاصله زمانی نیز سند اشتغال استان توسط استاندار کرمانشاه، سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بانک‌ها تهیه شده و نامه‌های مرتبط با آن مکاتبه شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: بر اساس این سند اشتغال از مجموع ایجاد شده ۲۸ درصد در بخش کشاورزی، ۵۰ درصد در بخش خدمات و باقی آن در حوزه صنعت است.

وی در خصوص بخش مشاغل خانگی، تصریح کرد:
وام‌های ۴ درصد مشاغل خانگی که تا ۷۷ میلیارد تومان و در اواخر نیمه دوم سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده در حال جذب است، حدود ۸۰ درصد از این تسهیلات با ۱۸۰۰ فرصت شغلی به عنوان "مشاغل خانگی" جذب شده است.

افرادی که از صمت یا میراث فرهنگی با امضای مدیر کل تعاون به صورت برخط صادر می‌شود، سپس برای تسهیلات اشتغال زایی ۷۷ میلیارد آمده که ۸۰ درصد از آن تا کنون جذب شده و سقفش برای هر نفر ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد، مشاغل خانگی مستقل نیز
به صورت گروهی تا ۱۰ نفر که شامل ۲ میلیارد تومان می‌باشد، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طرح دیگر مرتبط با تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ است که تسهیلات قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شده، دبیری آن با اداره کل اقتصاد و دارایی و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به این حوزه تعلق گرفته است.

احمدی تاکید کرد: درخواست جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ انجام شده و تا پایان سال به عنوان بند الف تبصره ۱۸ آمده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در حال جذب می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار