مدیرکل محیط زیست همدان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه ۴۸ هزار هکتار مساحت حساس و غبارخیز در این استان وجود دارد گفت: منشا ۹۹ درصد پدیده گرد و غبار و ریزگرد‌های معلق در هوای استان طی سال جاری، خارجی است.
کد خبر: ۱۰۴۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 06 June 2022
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه ۴۸ هزار هکتار مساحت حساس و غبارخیز در این استان وجود دارد گفت: منشا ۹۹ درصد پدیده گرد و غبار و ریزگرد‌های معلق در هوای استان طی سال جاری، خارجی است.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، «سیده مریم محمدی» روز دوشنبه در جلسه کارگروه آلودگی کاهش آلودگی هوای استان همدان با بیان اینکه همدان در بین ۲۳ استان در معرض آلودگی رتبه بیست و دوم را دارد، اظهار داشت: برای مقابله با این پدیده نیازمند اقداماتی در سطح ملی هستیم. 

وی با بیان اینکه نباید از کانون‌های داخلی ریزگرد‌ها غافل شویم، تصریح کرد: در سال ۹۹ مطالعات منشایابی کانون‌های ریزگرد‌های استان تدوین و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه برنامه عمل این موضوع به استان ابلاغ و اجرای آن امسال آغاز می‌شود، گفت: حدود ۴۸ هزار هکتار مساحت حساس و غبارخیز در استان وجود دارد و هر دستگاهی در رابطه با آن اقداماتی بر عهده دارد. 

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز دراین جلسه گفت: همدان در ردیف ۱۵ استان درگیر خشکسالی قرار دارد و جز استان‌های غبارخیز محسوب می‌شود که البته کانون داخلی گردوغبار نیز دارد. 

سیدعادل عربی اظهار داشت: کبودرآهنگ و اسدآباد در سال جاری بیشترین روز‌های هوای پاک و نهاوند، ملایر و همدان نیز بیشترین روز‌ها با هوای دارای کیفیت ناسالم را داشته اند. 

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ و فامنین کانون‌های گرد و غبار در استان هستند، افزود: در بیش از ۴۸ هزار هکتار مساحت غبارخیز استان سالانه ۱۱۳ تن گرد و غبار تولید می‌شود. 

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: البته در استان کانونی که دارای شدت بالای گرد و غبار باشد را نداریم. 

شهرستان ملایر با ۲۱ روز و نهاوند با ۲۰ روز رتبه اول و دوم میزان آلودگی هوای استان همدان در سال جاری را دارند و شهرستان همدان نیز از نظر تعداد روز‌های آلودگی هوا در رتبه سوم است.

شهرستان همدان در ۲ ماه گذشته هفت روز ناسالم برای گروه‌های حساس، چهار روز ناسالم برای همه گروه‌ها، یک روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک را تجربه کرده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون وضعیت کیفی هوای کبودرآهنگ هفت روز و اسدآباد یک روز آلوده گزارش شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و غبار پیش بینی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار