هرچه زمان وقوع جرم و مجازات کمتر باشد مجازات تعیین شده بازدارنده‌تر است و مردم احساس امنیت و رضایت بیشتری خواهند داشت. در این زمینه باید بحث کشیک‌ها جدی گرفته شود چون فوریت‌های قضایی مانند فوریت‌های پزشکی مهم است
کد خبر: ۱۰۴۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳ 10 June 2022

‍ به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام اکبری رئیس دادگستری مازندران در گردهمایی دادستان‌های مازندران صحبت های جالبی داشت .

‍ گردهمایی دادستان‌های مازندران با رئیس دادگستری مازندران
 


بر اساس این گزارش، رئیس کل دادگستری مازندران بر عملیاتی‌سازی الویت‌های ۱۵ گانه دستگاه قضایی تاکید کرد و اظهار داشت که رسیدگی‌ها باید قاطع، سریع، دقیق و بازدارنده باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه گفت: با توجه به اینکه در سال جدید ۱۵ الویت دستگاه قضایی از سوی رئیس محترم قوه قضائیه تشریح شد باید همه تلاش خود را برای عملیاتی کردن بند بند آن متمرکز کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در نشست با دادستان‌های سراسر استان با بیان اینکه از اولویت‌های قطعی ما حمایت از تحقق شعار سال و مقابله با مفاسد اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و است اظهار داشت: یکی از الویت‌های ۱۵ گانه تحقق شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان است و ما در دادگستری استان در این زمینه با نگاه و سیاست حمایتی در کنار تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان برای کمک به رونق تولید خواهیم بود.

وی فراهم سازی زمینه‌هایی که منجر به ارائه مطلوب‌تر خدمات قضایی به مردم از سوی کارکنان دستگاه قضایی می‌شود، اجرای کامل سند تحول قضایی و تعالی آن، تقلیل ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی با اصلاح و ایجاد قانون و انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی پیرامون برخی مسائل، کوتاه کردن زمان رسیدگی‌ها و کاهش جمعیت کیفری و کم کردن تعداد زندانیان را از جمله این اولویت‌ها ذکر کرد و گفت:

در زمینه کاهش جمعیت کیفری می‌توان از طریق آزادی مشروط، استفاده از پابند و تعلیق مجازات اقدام کرد و با بررسی همه جانبه زندانیانی که مشمول این شرایط هستند شناسایی شوند البته تکلیف افرادی که با شرارت، ناامنی، اخلال در نظم، تیراندازی و... امنیت مردم را به خطر می‌اندازند کاملا مشخص است مجازات این افراد بازدارنده و متناسب با جرم شان خواهد بود.

رئیس کل دادگستری مازندران بر کوتاه کردن زمان رسیدگی‌ها تاکید کرد و گفت: هرچه زمان وقوع جرم و مجازات کمتر باشد مجازات تعیین شده بازدارنده‌تر است و مردم احساس امنیت و رضایت بیشتری خواهند داشت. در این زمینه باید بحث کشیک‌ها جدی گرفته شود چون فوریت‌های قضایی مانند فوریت‌های پزشکی مهم است و عادی‌انگاری و فعال نبودن کشیک‌ها موجب تضعیف حقوق مردم خواهد شد.

وی در ادامه افزود:

در جهت کاهش زمان رسیدگی‌ها، نحوه ارجاع، اصلاح سیستم ارجاع باید مورد توجه قرار گیرد پرونده‌ها در کارتابل‌ها در صف انتظار نماند و به سرعت ارجاع و تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری مازندران مساعدت بیشتر به دولت برای رفع مشکلات مردم به مانند سال گذشته و بهبود معیشت آن‌ها و مقابله جدی‌تر با گرانفروشان، محتکران و فرارهای مالیاتی، اهتمام هرچه بیشتر در صیانت از حقوق عامه بویژه در امر مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی و برخورد متناسب با مسئولانی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند، انسداد بسترها و گلوگاه‌های فسا دزا، نخبه‌گزینی و ارتقاء نیروهای شایسته، جوان و پرانگیزه، اتقان امور در دستگاه قضایی در همه حوزه‌ها اعم از صدور آراء و فرآیندهای ستادی و اداری و اجرای به موقع احکام قضایی را از دیگر الویت‌ها برشمرد و بر اجرای دقیق آن تاکید کرد.

عالی ترین مقام قضایی مازندران ارتباط وثیق مسئولان قضایی با مردم را از تاکیدات رئیس قوه قضائیه برشمرد و از دادستان‌های سراسر استان خواست ارتباط خود را با مردم بیش‌تر از گذشته کنند و با حضور در مساجد، امامزاده‌ها و تکایا پای درد و دل مردم بنشینند و از نزدیک به مشکلات قضایی آن‌ها واقف شوند.

شایان ذکر است این نشست با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران، فرماندهی ناجا در استان و دادستان‌های سراسر استان در سالن جلسات دادگستری مازندران برگزار شد و در ابتدای نشست دادستان‌ها به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار