کد خبر: ۱۰۴۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 11 June 2022

واحد امور منازل متولی انجام تمامی تعمیرات برقی، خطوط اصلی آب و فاضلاب، شبکه برق، گاز، آب خام، حفاظت کاتدیک موتورخانه‌های استخر یک و استخر دو شامل: بویلرها و تمامی پمپ‌های صنعتی و موتورخانه آب شرب و  5 موتورخانه اصلی فاضلاب سطح شهرک و در مجموع متولی انجام تمامی تعمیرات ساختمانی و تاسیساتی شامل: 420 واحد آپارتمانی و ویلایی، ساختمان اداری و مدارس، مهد کودک، درمانگاه، تربیت بدنی، مخابرات، امور فرهنگی، محوطه‌ها و خیابان‌ها، پارکینگ‌ها، میادین، رستوران و مهمانسرای کوثر و نور و دیگر اماکن دویست دستگاه است. از این رو با محمود نقیه رئیس امور منازل و مستغلات به گفتگو نشستیم.

لطفاً با معرفی خود از سوابق تحصیلی و شغلی برای ما توضیح دهید.

محمود نقیه متولد سال 1353 در اهواز هستم. فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران و افتخار دارم که از سال 83 در خدمت شرکت بزرگ فولاد خوزستان هستم. از سال 84 تا سال 95 بعنوان مسئول دفتر فنی واحد نت ساختمان‌های اداری و از سال 95 حدوداً یک سال بعنوان برنامه‌ریزی و دفتر فنی مدیریت امور اجتماعی و خدمات و از اواخر سال 95 تاکنون بعنوان رئیس واحد امور منازل و مستغلات مشغول به خدمت می‌باشم. سوابق کاری قبل از به خدمت در آمدن در شرکت فولاد خوزستان نیز، می‌توان به فعالیت در پروژه‌هایی نظیر خط انتقال برق مارون 1 به مارون 6 ، سد خلف آباد رامشیر، شرکت ماشین‌سازی لرستان، پروژه بزرگ 96 واحدی نیروی زمینی ارتش، انبار مهمات حمیدیه، پروژه 240 واحدی پیش ساخته پردیس و پروژه‌های مختلف دیگر اشاره نمایم. ضمن اینکه بنده از سال 1382 ناظر رسمی سازمان نظام مهندسی استان بوده و در حال حاضر دارای پروانه پایه یک اشتغال در شاخه‌ی نظارت  از این سازمان می‌باشم.

هدف از ایجاد واحد امور منازل و مستغلات در شرکت فولاد خوزستان چه بوده و چه مزیتی برای  مجموعه دارد؟

با توجه به اینکه مجموعه مسکونی 200 دستگاه دارای  420 واحد مسکونی آپارتمانی و ویلایی، مدارس، مهد کودک، درمانگاه، تربیت بدنی، دریاچه، آبشار و غیره است. حفظ و نگهداری ازچنین مجموعه‌ای با ارزش، هدف اصلی تشکیل واحد امور منازل و مستغلات بوده و به جرات می‌توان گفت که هیچ شرکت تولیدی در کل کشور شهرکی به این تنوع، بزرگی و امکانات فراوان از جمله محل سکونت، اداری، آموزشی و ورزشی، رفاهی، تفریحی و غیره و فضای سبز نیست. واحد امور منازل با هدف نگهداری از این نگین با ارزش شرکت فولاد خوزستان تاسیس و راه اندازی شده و متولی حفظ و پیشرفت این شهرک است.

در سال 1400 چه اقداماتی در جهت خدمات بهتر به کارکنان انجام شد؟

طراحی، ساخت و بهره‌برداری از زیباترین و بلندترین آبشار مصنوعی شبه طبیعی در کشور، بازسازی و نوسازی در درمانگاه خانواده شامل: دندانپزشکی، محوطه نما، رادیولوژی، آزمایشگاه، ساخت و تفکیک اتاق CPR و غیره، بازسازی و نوسازی و ایجاد تغییرات در ساختمان پاسگاه قدیم سه راه سیصد دستگاه و تحویل آن به یگان حفاظتی ذوالفقار، ادامه تعمیرات اساسی واحدهای مسکونی خالی و ثبت رکورد تعمیر و واگذاری بیش از 230 واحد ویلایی و آپارتمانی در چهار سال به متقاضیان واجد شرایط، تکمیل و تعمیر سه واحد ویلای مهمانسرای نور، تخریب جکوزی قدیمی و معیوب استخر کوثر یک و طراحی و احداث جکوزی جدید، ایجاد تغییرات اساسی در موتورخانه‌های آب شرب، فاضلاب، آب خام و موتورخانه آب مهمانسرای کوثر و تجهیزات و بویلرها و دیگ‌های آب گرم استخر کوثر یک و مهمانسرای کوثر و پمپ‌های استخر کوثر 2، انجام بیش از 8500 حکم کار ساختمانی، تاسیساتی، برقی و مکانیکی برای منازل و اماکن و ادارات 200 دستگاه، تامین نور زمین‌های فوتبال شامل زمین شماره 1 و 2 تربیت بدنی و پیست دوچرخه سواری (دکل 18 متری) و سایر اماکن، ضدعفونی و گندزدایی همه روزه اماکن عمومی شامل: بازارچه، وسایل بازی، عابر بانک‌ها و سایر مناطق درجهت مبارزه با ویروس کرونا، محوطه‌سازی و تعمیرات و ایجاد تغییرات اساسی پارک محله‌ایی در شهرک، همکاری با واحدهای امور فرهنگی و ستاد اقامه نماز جهت انجام مراسمات در سطح شهرک در ایام مختلف شامل: جشن‌ها، سوگواری‌ها و سایر مراسمات (تامین برق، روشنایی، نظافت و خدمات)، ساخت و تجهیز و بهره‌برداری از لیفت‌های جدید فاضلاب شهرک که قبلا بدلیل عدم وجود این لیفت‌ها شاهد آب گرفتگی منازل، تعاونی مصرف و مهمانسرای کوثر می‌شد و هرساله خسارات زیادی بوجود می‌آمد، ساخت حداقل 100 چشمه پارکینگ در محوطه بازارچه و تربیت بدنی و تقویت سازه پارکینگ‌های موجود، تعویض سیستم روشنایی خیابان‌های شهرک و میادین ورزشی از چراغ‌های پرمصرف به چراغ‌های کم مصرف LED  و جمع آوری پایه‌های فرسوده و نصب پایه‌های 9 و12متری خیابانی و بیش از هزار عدد چراغ و پروژکتور جدید و کم مصرف، تامین روشنایی تمام پارکینگ‌های سطح شهرک و منازل آپارتمانی و ویلایی همراه با پیلوت آپارتمان‌ها، همه این موارد بخشی از فعالیت‌های واحد در سال 1400 می‌باشد.

چه برنامه‌هایی در آینده برای مجموعه دویست دستگاه دارید؟

با توجه به اتمام تعمیر واحدهای خالی در سال 1400، عمده فعالیت این واحد در سال جاری، احداث پارک و آبشار دریاچه جدید، تعویض و اصلاح جداول و پیاده‌روها به همراه اصلاحات هندسی، تهیه و نصب المان‌های جدید و زیباسازی شهری، نورپردازی جدید، تهیه و نصب وسایل جدید بازی کودکان و نوجوانان، خرید و نصب آلاچیق‌ و کلبه‌های جدید و درکنار آن احداث جوی‌های آب مصنوعی شبه طبیعی آبنمای موزیکال و تحویل بلوک 10 از باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد و تبدیل آن به 12 واحد مسکونی سه خوابه دوبلکس جهت واگذاری به متقاضیان است.

آیا شیوع کرونا در روند کاری مجموعه شما تاثیری داشت؟

حقیقتاً در شیوع ویروس کرونا فعالیت این مجموعه تعطیل نشد و اماکنی مثل تربیت بدنی که دچار تعطیلی ناخواسته شد، این فرصت را به ما داد که تعمیرات اساسی و خوبی با همکاری کارکنان در واحد تربیت بدنی انجام بدهیم.

جا دارد از تک تک اعضای محترم کمیته عالی کرونا که با رهنمودهای موثرشان در جلوگیری از شیوع ویروس، سنگ تمام گذاشتند، قدردانی نمایم. در مجموع کرونا تاثیر منفی روی روند کاری واحد امور منازل و مستغلات نداشته است.

به عنوان سوال پایانی اگر نکته‌ای مدنظرتان است بفرمایید.

در پایان از حمایت های مدیرعامل و سایر مسئولان فولاد خوزستان خصوصا مدیر خدمات و امور اجتماعی و همچنین همکاران مجموعه واحد امور منازل آقایان: نوری، دبیری، پاک نژاد، شمایلی، رحمانی، آینه‌دار و سایر عزیزانی که در واحد، ما را یاری کردند تا در این مدت بتوانیم به چنین اهداف بزرگی دست پیدا کنیم، تقدیر و تشکر می‌نمایم. همچنین جا دارد از مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد و تک تک کارکنان این مجموعه و سایر شرکت‌هایی که ما را در پیشبرد و رسیدن به اهداف‌مان یاری نمودند، تشکر نمایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار