معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هفته جهانی سلامت مردان، فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه در خصوص اهمیت سلامت جسمی و روانی مردان وتاثیر آن برسلامت خانواده می‌باشد
کد خبر: ۱۰۵۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ 19 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ابراهیم شکیبا به مناسبت به مناسبت هفته جهانی سلامت مردان
اظهار کرد: بحران سلامت مردان در تمام دنیا به عنوان یک بحران خاموش سلامت تلقی شده و کشور‌های مختلفی موضوع ارتقای سلامت مردان را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده اند.

وی گفت: " آگاهی، پیشگیری، آموزش، خانواده " شعار هفته جهانی سلامت مردان در سال ۲۰۲۲ (۱۳ _۱۹ ژوئن) می‌باشد، برخی از اولویت‌های سلامت مردان و مهمترین علل مرگ ومیر درآنها، بیماری‌های قلبی-عروقی، حوادث ترافیکی وسرطان‌ها است درحالی که که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مرگ‌های ناشی از این بیماریها، با اصلاح شیوه زندگی، قابل پیشگیری است.

شکیبا با تاکید بر حفظ وزن طبیعی، رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزی، ورزش منظم و اجتناب از مصرف دخانیات، افزود: این نوارد عواملی هستند که موجب پیشگیری از بروزبیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌های مختلف می‌شوند.  

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: مردان در همه گروه‌های سنی از کودک و نوجوان تا میانسال و سالمند نسبت به زنان در معرض عوامل خطر بیشتری هستند و این درحالی است که بیشتر افراد فکر می‌کنند مردان، افرادی خستگی ناپذیر هستند و هیچگاه بیمار، ناتوان و از کار افتاده نمی‌شوند. متاسفانه حتی مردان پیشگیری از بیماری را با شان و منزلت خود مغایر می‌دانند وکمترین وقت را به سلامت خود اختصاص می‌دهند.

شکیبا ادامه داد: این باور‌های غلط، به راحتی شرایط را برای ایجاد بیماری و عوامل خطر فراهم ساخته و در سال‌های پایانی دوره میانسالی کیفیت زندگی را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: افراد با رسیدن به میانسالی بهتر است که بیشتر به وضعیت سلامتی خود اهمیت دهند پیشگیری و مراقبت اولیه سرمایه گذاری مطلوب‌تر و بیشتری است، اگر افراد پیشگیری را مقدم بر درمان بدانند از صرف هزینه‌های زیاد تشخیصی و درمانی جلوگیری خواهند کرد ضمن اینکه کیفیت زندگی آن‌ها از نظر جسمی و روانی نیز افزایش خواهد یافت.  

معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: هفته جهانی سلامت مردان، فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه در خصوص اهمیت سلامت جسمی و روانی مردان وتاثیر آن برسلامت خانواده می‌باشد، امیدواریم با افزایش آگاهی عموم مردم، گام‌های موثری دررراستای ارتقاء سلامت مردان و بهبود شیوه زندگی آن‌ها برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار