ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و خودداری از پارک خودرو در مکان های فاقد ایمنی لازم و تجهیز آن به وسایل ایمنی و بازدارنده در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۵۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ 06 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 15/04/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

سارق اموال داخل خودرو در رامسر به دام افتاد 
سردارمرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق حرفه ای اموال داخلی خودروها با 26 فقره سرقت در رامسر خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد اموال داخلی خودرو در شهرستان رامسر و شهرستان های همجوار آن، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران پاسگاه انتظامی سخت سر رامسر با انجام اقدامات اطلاعلاتی و بررسی های همه جانبه در این ارتباط، سارق را شناسایی کردند.
سردار میرزایی در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی متهم در اقدامی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر و دربازرسی از وی مقادیر قابل توجهی مدارک و اموال سرقتی کشف شد .
این مقام انتظامی با بیان این که متهم در بازجویی های به عمل آمده به 26 فقره سرقت اموال داخل خودروها در شهرستان رامسر و شهرستان های همجوار اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه ای پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه به مردم توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و خودداری از پارک خودرو در مکان های فاقد ایمنی لازم و تجهیز آن به وسایل ایمنی و بازدارنده در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------------

اجرای طرح نشاط اجتماعی در سواحل دریا و تفرجگاه های مازندران 
سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اجرای طرح نشاط اجتماعی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم با همکاری سازمان ها در سواحل دریا و تفرجگاه ها خبر داد . 
سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مازندران یکی از مهمترین قطب های گردشگری است که وجود مواهب الهی نظیر دریا و جنگل موجب افزایش حضور مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور در این استان می شود .
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، ایجاد بستری مناسب برای استفاده عامه مردم از مواهب الهی و گردشگری در استان را از مهمترین مولفه های پلیس در اجرای طرح سالم سازی دریا و تفرجگاه ها برشمرد و تصریح کرد: اقدامات انتظامی استان در قالب طرح های سالم سازی در چندین بخش پیش بینی و تعریف شده است که می توان به اقدامات انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اجتماعی آن اشاره داشت.
وی با بیان این که این اقدامات برای افزایش رضایتمندی مردم تعریف شده است، تصریح کرد: پیشگیری، کنترل، مهار و مقابله با جرایم و ناهنجاری های اجتماعی از مهمترین ماموریت های پلیس در طرح ساماندهی سواحل دریا و تفرجگاه ها است و در این راستا نقش مشارکت های مردمی و انجام وظایف شهروندی از سوی شهروندان و مسافران نقشی مهمی دارد.
سرهنگ ساداتی با اشاره به اقدامات ایجابی پلیس در طرح های دریا، تصریح کرد: یکی از رویکردهای موثر برای کاهش آسیب های موجود در سواحل دریا و تفرجگاه های استان ایجاد نشاط اجتماعی در این مکان هاست.
وی از اجرای طرح نشاط اجتماعی با همکاری معاونت فرهنگی سپاه کربلای استان و دیگر سازمان های فرهنگی و اجتماعی و سازمان های مردم نهاد در سواحل و تفرجگاه های استان خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه آسیب های اجتماعی، طرح مشاوره فعال، تئاتر خیابانی، استفاده از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی از جمله این اقدامات است .
ساداتی با اشاره به بروز برخی ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی در سواحل و تفرجگاه ها از سوی برخی افراد با تاکید بر ضرورت پیشگیری و مقابله هرگونه ناهنجاری اجتماعی، تاکید کرد: رعایت هنجارهای اسلامی از مطالبات به حق مردم است .
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به این که اولویت پلیس در اجرای عدالت اجتماعی در طرح های انتظامی ایجابی است با تاکید بر مشارکت های مردمی و انجام وظایف شهروندی از سوی شهروندان و مسافران ، اذعان داشت: انتظار ما از مردم در سواحل، پارک ها و تفرجگاه ها توجه به حقوق عامه مردم است .
سرهنگ ساداتی با اشاره به آزادسازی سواحل دریا در استان اظهار داشت: آزاد سازی سواحل دریا به معنای ایمن بودن تمام نقاط دریا نیست و به همین منظور مسافران عزیز لازم است از شنا در مناطقی که طرح دریا در آن اجرا نشده پرهیز کنند تا خاطرات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان ببرند.

------------------------------------------------

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 
سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی از روز جاری تا ساعت 6 صبح روز دوشنبه 20 تیر ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یدالله جهان تاب" با تبریک عید قربان، در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر امروز تا ساعت 6 صبح روز دوشنبه 20 تیر ماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.
رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک، در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.
سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، اظهار داشت: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 24 روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 16 تا 18 تیرماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه ددر محل تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 24 روز های یک شنبه و دوشنبه 19 و 20 تیرماه از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.
وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12ظهر تا ساعت 24 روز چهار شنبه 15 تیرماه و همچنین از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه، جمعه شنبه، یک شنبه و دوشنبه 16 تا 20 تیرماه از این محور ممنوع است .
رئیس پلیس راه استان مازندران همچنین اذعان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 روز یک شنبه 19 تیر ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 22 همان روز در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل از آب اسک به رودهن (محدوده مشاع) به صورت یک طرفه می باشد.
سرهنگ جهان تاب با اشاره به محدودیت های ترافیکی در محور فیروزکوه اظهار داشت: تردد انواع تریلر ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 16 و 17 تیرماه از مسیر جنوب به شمال این محور و بالعکس ممنوع می باشد.
وی خاطرنشان کرد: تردد انواع تریلر ها از ساعت از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روزهای شنبه و یکشنبه 18 و 19 تیرماه از مسیر شمال به جنوب این محور و بالعکس ممنوع است.
جهان تاب همچنین یاد آور شد: اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت ها کان لم یکن تلقی خواهد شد.
رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.

------------------------------------------------

کاهش 9 درصدی سرقت منزل در مازندران 
سرهنگ سید محسن جعفری رئيس پليس پیشگیری استان مازندران از کاهش 9 درصدی سرقت منزل و دستگيري 51 سارق از ابتدای تیر ماه تا کنون خبر داد. 
به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس سرهنگ "سید محسن جعفری" در تشریح این خبر، گفت: با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي شبانه‌روزي كاركنان کلانتری و پاسگاه های سطح استان ميزان وقوع سرقت‌ منزل که يکي از مولفه هاي کاهش سطح احساس امنيت در بين شهروندان است به میزان 9درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
سرهنگ جعفری ادامه داد: طي اين مدت ماموران انتظامي کلانتری و پاسگاه های سطح استان موفق به دستگیری 51 سارق منزل وکشف 66 فقره سرقت شدند.
وی ضمن اشاره به طرح های گسترده پلیس به منظور پیشگیری از سرقت، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون 16 مرحله طرح محله محور در سراسر استان با محوریت کوپ ها اجرایی شده است .
رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان به تاثیر همکاری شهروندان و سایر دستگاه های مرتبط در کاهش میزان وقوع سرقت ها اشاره کرد و گفت: نقش آموزش‌هاي ارائه شده از سوی پلیس به شهروندان در خصوص پيشگيري از سرقت ها در كاهش جرائم انكار ناپذير است.

------------------------------------------------

محتکر سموم کشاورزی در سیمرغ دستگیر شد 
سرهنگ حسین اسدی فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از کشف 2000هزار لیتر سموم کشاورزی احتکار شده به ارزش 5 میلیارد ریال خبر داد. 
سرهنگ"حسین اسدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی انواع سموم کشاورزی و احتکاری در شهرستان سیمرغ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، انبار دپو و احتکار سموم کشاورزی در شهرستان "سیمرغ" شناسایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ اظهار داشت: ماموران با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و صمت در بازرسی از این انبار، بیش از 2 هزار لیتر انواع سموم کشاورزی کشف کردند.
وی ارزش کالای احتکار شده را برابر نظر کارشناسان بیش از 5 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متهم پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ اسدی با اشاره به اینکه هدف از احتکار و قاچاق کالا ضربه به اقتصاد کشور، منفعت طلبی و سوء استفاده از نیاز مصرف کنندگان و سایر نیازمندی های عمومی است از مردم خواست: در صورت شناسایی محتکران و عاملان ایجاد ناامنی در نظام اقتصادی، مراتب را به مرجع قضائی و انتظامی اطلاع دهند.

------------------------------------------------

کشف 3 هزار نخ سیگار قاچاق در بهشهر 
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف بیش از 3 هزار نخ انواع سیگار خارجي قاچاق در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور پیشگیری از تخلف در واحدهای صنفی طرح بازدید از واحدهای صنفی در شهرستان بهشهر به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرتسان بهشهر، تصریح کرد: در این راستا مأموران ادره نظارت بر اماکن عمومي در بازرسی از 2 واحدصنفی این شهرستان موفق به کشف 3 هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق به ارزش 70 ميليون ريال شدند.
وی، خاطر نشان کرد: متصدیان این واحدها صنفی، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پايان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از خرید، فروش و نگهداری هرگونه کالای قاچاق، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------------

اعتراف سارق منزل به 12 فقره سرقت در گلوگاه 
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري سارق حرفه ای منزل با 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمود کلوانی" در بيان جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در سطح شهرستان ، موضوع در در دستور کار ماموران این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پليسي، سارق را شناسایی و با هماهنگی های قضائی طی یک عملیات غافلیگرانه وی را در مخفیگاهش دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه در ادامه بیان داشت: متهم در تحقيقات فني پليس به 12 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ کلوانی در پایان با بیان اینکه سارق پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد، گفت: پليس با تمام توان خود با هنجار شکناني که بخواهند با اقدامات مجرمانه خود نظم و امنيت عمومي شهروندان را مختل کنند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

------------------------------------------------

سارق اماکن دولتی در دام پلیس "میاندورود" 
سرهنگ مجید باقری فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری سارق اماکن دولتی با 5 فقره سرقتدر این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید باقری" در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت اماکن دولتی و خضصوصی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.
وی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با اقدامات فنی و اطلاعاتی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت اماکن دولتی وخصوصی در سطح شهرستان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
سرهنگ باقری در پایان، بیان کرد: عدم توجه به توصيه هاي پليس و كوتاهي در استفاده از وسايل حفاظتي براي نگهداري از اموال از عواملي است كه زمينه ساز وقوع سرقت مي شود، كه لازم است شهروندان در پيشگيري از سرقت بیش از پیش، توصيه هاي پليسی را مورد توجه قرار دهند خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار