تابناک کرمانشاه گزارش می‌دهد:
عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از مخزن چمن به مخزن جمهوری شهر کرمانشاه صبح امروز با حضور استاندار، مدیر کل آبفا، مدیر عامل آب منطقه‌ای و سایر مسئولین استانی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ 11 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از مخزن چمن به مخزن جمهوری شهر کرمانشاه با جمعیت تحت پوشش ۲۰۰ هزار نفر،جنوب و جنوب غربی کلانشهر کرمانشاه را در بر می‌گیرد.

این پروژه از ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ آغاز و اعتبار مورد نیاز آن ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی است، میزان لوله گذاری این پروژه ۲۴۰۰ متر با یک باب ایستگاه پمپاژ آب و ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است، زمان اجرای پروژه نیز دو ماه خواهد بود.

عملیات اجرایی این پروژه صبح امروز با حضور استاندار کرمانشاه، مدیر کل آب و فاضلاب استان، مدیر عامل آب منطقه‌ای و سایر مسئولین استانی برگزار شد.

رضا داوودی مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان در این راستا اظهار کرد: طرح آبرسانی یه کرمانشاه دارای مولفه‌های متعددی است که یکی از این مولفه‌ها خطوط بین مخازن است که عمدتا طرح آبرسانی کرمانشاه توسط همکاران در شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌شود که شامل تسویه خانه، ایستگاه‌های پمپاژ، ایجاد مخازن و خطوط بین مخازن است.

وی افزود: یکی از مشکلات شهر کرمانشاه نبود خطوط بین مخازن است که ما بتوانیم آب بین حوزه‌ای را در بسیاری از مناطق داشته و بتوانیم یک حوزه متناسبی را در شهر فراهم کنیم.

مدیر کل آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: این خط که از مخازن چمن به سمت مخزن جمهوری است منتج به این می‌شود که بتوانیم افزایش ظرفیت را برای ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه در مناطق جنوبی، خصوصا مناطق جنوب غربی مانند شهرک‌های پردیس، بهار، زیبا شهر، متخصصین، صدرا و سایر مناطق در این محدوده فراهم کنیم.

وی گفت: با این افزایش ظرفیت، مشکل مردم که چند دهه است با کم آبی، قطعی‌های مکرر و افت فشاری که در طول شبانه روز دارند، با این طرح برطرف شود، اگر چه ۲ ماه زمان برای تکمیل پروژه در نظر گرفته شده، اما قرار است در چند جبهه کاری به صورت شبانه روزی کار شود و برنامه ریزی کردیم در کمتر از ۲ ماه این خط را به مدار وارد کنیم تا بتوانیم تنش آبی این مناطق را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: در شهر کرمانشاه چند طرح دیگر داریم یکی از آن‌ها انتقال آب از چاه‌های ده پهن به سمت مخزن کوثر، تا بتوانیم منطقه جنوب شرقی را هم پوشش دهیم و در مناطق شمال شرق کرمانشاه هم چندین چاه را حفاری کردیم و به زودی تجهیز می‌کنیم و مشکلات تنش آبی آن منطقه را هم تا حداکثر یک ماه آینده مرتفع می‌کنیم.

مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: طی ۵۲ سال گذشته چنین کاهش نزولات جوی و تنش آبی را تجربه نکردیم، متاسفانه در بسیاری از آبخوان‌ها با افت شدید منابع آبی مواجه هستیم و این باعث شده آبی که باید در اختیار مردم قرار گیرد، کاهش یابد.

وی گفت: انتظار داریم مردم ور مدیریت مصرف یاری رسان باشند تا بتوانیم توزیع عادلانه تری در سطح شهر کرمانشاه داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار