کد خبر: ۱۰۵۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ 14 July 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هماخوزستان / مینا فراز
مورخ پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱

محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص وضعیت رنگبندی کرونایی در استان گفت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت خوزستان در شهر‌های با وضعیت آبی کرونایی زندگی می‌کنند.

او بیان داشت: چهار شهر باغملک، رامهرمز، امیدیه و رامشیر در وضعیت زرد قرار دارد و بقیه در وضعیت آبی است، اما باید نگران آینده بود باتوجه به خیز مجدد بیماری در جهان باید همه آحاد مردم آمادگی خود را برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون داشته باشند.

به گفته علوی وزارت بهداشت اعلام کرده است که در ایران شیوع کرونا در حال افزایش است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص واکسیناسیون کرونا ویروس گفت ۸۵/۷ درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول برای افراد بالای ۱۲ سال ثبت شده است و ۳۴/۷ درصد پوشش واکسن مرحله سوم در استان ثبت شده است.

این مقام مسئول بابیان اینکه طی امسال باید همه مردم دوز چهارم واکسن کروناویروس را دریافت کنند گفت: کسانی که اقدام می‌کنند واکسیناسیون کرونا ویروس را دریافت کنند باید در دوره بیماری و دوره کمون نباشند یعنی بیمار نباشند و از اعضای خانواده شان اگر کسی بیمار است ۲ الی ۳ روز صبر کنند اگر مبتلا نشدند، نسبت به دریافت واکسن اقدام نمایند.

علوی گفت: افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند برای دریافت واکسن با پزشک خود مشورت کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: دوره جدید کرونا در اروپا وجود دارد آمار بیماری را به صورت زیادی افزایش داده موج هفتم کرونا را در دنیا به راه انداخته در ایران شناسایی شده، ولی به صورت سوش غالب در نیامده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار