بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر2جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد
کد خبر: ۱۰۵۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱ 20 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 28/04/1401 تقدیم حضورتان می گردد .
--------------------
اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پایه خدمتی مرداد 1401 
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی مرداد ماه 1401 در روز شنبه یکم مرداد ماه 1401 از شهرستان های معین خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا کریم پور" در تشریح این خبر، گفت: با توجه به عدم ريشه کن شدن بيماري کرونا در سطح کشور ولزوم اتخاذ تدابير متناسب با اين وضعيت و برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی مرداد ماه 1401 راس ساعت 7 صبح روز شنبه، یکم مرداد ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر2جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.
سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولاني که مرکز آموزش آنها داخل استان ( شهيد اديبي مرزن آباد ، شهيد قاسميان و کفايت آموزش سپاه استان ) و همچنين شهيد کچوئي کرج و قرارگاه خاتم الانبياء يزد ثبت شده است مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.
وی تاکید کرد: باتوجه به شرايط ويژه کرونائي وعدم اعطاي مرخصي دردوره رزم مقدماتي همراه آوردن کارت تزريق واکسن کرونا ، برگ اعزام به خدمت, برگ اعلام محل مراجعه مشمول ، برگه واکسيناسيون و مدارک مربوط به شرايط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدين، جانبازي پدر، خانواده درجه1 شهدا ، فرزندنظامي شاغل و وابسته در روز اعزام ضروري است.
کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.
سرهنگ کریم پور در ادامه به مشمولان گرامی توصیه کرد: با توجه به محدودیت های اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش به همراه داشتند کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی مورد تاکید است.
سرهنگ کریم پور در خاتمه با اشاره به دستورالعمل ستاد کرونا و لزوم پیشگیری از شیوع این بیماری بر عدم حضور خانواده های گرامی در محل اعزام تاکید کرد و اظهار داشت: بهمراه آوردن کارت تزريق دز دوم واکسن کرونا در روز اعزام ضروري است و از اعزام مشمولاني که دز دوم واکسن کرونا را تلقيح ننموده اند خودداري مي شود.
وی با اشاره به ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي ، یاد آور شد: مشمولان خدمت وظيفه عمومي که براي رسيدگي و یا اعزام برای طي دوره ضرورت احضار مي شوند چنانچه در مهلت ياموعد مقرر خودرا معرفي نکنند غايب شناخته شده و پس از دسنگيري درصورتي که طبق مقررات اين قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخيص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتيب زير رفتار مي شود:
1- چنانچه مدت غيبت اوليه درزمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از 15 روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بيش از سه ماه در زمان صلح و بيش از 15 روز در زمان جنگ با 6ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.
2- برای مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح از يکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراري محسوب شده و به مراجع صالح قضايي معرفي خواهند شد.
-----------------
کشف 40 تن آرد احتکاری در بهشهر 
جانشین انتظامي استان مازندران از کشف 40 تن آرد احتکاری در انبار یک منزل مسکونی در شهرستان بهشهر خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی آرد در انبار منزلی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وي بيان داشت: ماموران با انجام تحقيقات تخصصي پليسي، محل کالاي احتکار شده را در یکی از روستاهای بالا دست شناسايي و پس از هماهنگي قضائي در بازرسي از آن انبار، 40 تن آرد احتكاری را کشف کردند.
جانشین انتظامي استان مازندران با اشاره به دستگيری متهم به احتکار، از تشکیل پرونده برای سير مراحل قانوني خبر داد و تصريح کرد: کارشناسان ارزش کالاهاي مکشوفه را بالغ بر5 میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ حسینی در پایان تاکید کرد: پلیس با محتکران کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادي برخورد قاطع و قانوني مي‌کند و اجازه فعاليت به مخلان امنيت عمومي و اقتصادي را نخواهد داد.
---------------------
دستگیری سارقان مسلح موتورسیکلت در مازندران 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری دو سارق مسلح که اقدام به اعمال مجرمانه کرده بودند، خبر داد و گفت: سارقان مسلح موتورسیکلت در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت مسلحانه از شهروندان در شهرستان ساری، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه سارقان که بوسیله خودرو پژو 405 و پراید اقدام به سرقت مسلحانه از شهروندان در شهرستان مرکز استان می کردند، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات تخصصی اطلاعاتی محل اختفاء و پناهگاه مجرمان را شناسایی کردند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در ساعت اولیه بامداد روز گذشته، کارآگاهان پلیس آگاهی استان در قالب سه تیم عملیاتی در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه، موفق به دستگیری دو سارق مسلح در یکی از شهرستان های استان همجوار شدند.
سرهنگ قیصری از کشف 3 دستگاه موتورسیکلت مسروقه متعلق به مالباختگان، بهمراه آلات و ادوات جرم سارقان شامل بر "افشانه فلفلی، سلاح شکاری، تبر و قمه" خبر داد و خاطرنشان کرد: این افراد در اقدامات تخصصی اطلاعاتی اولیه با توجه به وجود ادله و شواهد موجود، به سرقت های مسلحانه خود در سطح استان اعتراف کردند.
وی با بیان اینکه متهمان با هماهنگی قضائی تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفته اند، اظهار داشت: تحقیقات پلیس تا شناسایی و دستگیری سایر همدستان این سارقان مسلح همچنان ادامه دارد.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اشاره به اینکه چنین اقدامات مجرمانه از سوی سارقان علاوه بر ایجاد خسارت به مردم باعث ایجاد رعب و وحشت در بین هموطنان می شود، ضمن توصیه به رعایت هشدارهای پلیسی اعلام داشت: شهروندان در ترددهای شبانه، هرگونه موارد مشکوک را از طریق110یا نزدیک ترین کلانتری به پلیس اطلاع دهند.
--------------------
کلاهبرداري اينترنتي با آگهي جعلي ويلاي اجاره اي 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری مجرم سایبری که با آگهي جعلي ويلاي اجاره اي از 50 شهروند در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر اعلام کرد: با وصول پرونده‌ای مبنی بر سوء استفاده ازکارت بانکی و کلاهبرداری با آگهي جعلي ويلاي اجاره اي، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با تحقيقات پليسي و اطلاعاتي صورت گرفته محل اختفا متهم شناسايي و با هماهنگي قضائي در يک عمليات غافلگيرانه وی را دستگير و بهمراه سيستم هاي رايانه اي و مخابراتي و ديگر ادله جرم به پليس فتا دلالت دادند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: متهم در بازجويي صورت گرفته شيوه و شگرد خود را اينگونه بيان داشت، از حدود چهار ماه پيش از طريق وب سايت هاي آنلاين اقدام به درج آگهي بعنوان رزرو ويلاي اجاره اي در سطح استان مازندران کرده و پس از واريز وجه به حساب هاي اجاره اي در اختيار جهت رزرو ويلا ، افراد را بلاک و ديگر پاسخگو نبود.
سرهنگ خورشاد تصریح کرد: پس از تحقيات فني و تکميلي صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم از50  شهروند بالغ بر 8 ميليارد ريال در سراسر کشور کلاهبرداري کرده است.
وی از تحویل متهم با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی خبر داد و گفت: این کلاهبردار پس از صدور قرار متناسب روانه زندان شد.
سرهنگ‌ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
------------------------
دستگیری شرور و عامل رعب و وحشت در بابل 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و دستگیری متهم به شرارت و عامل رعب و وحشت بین شهروندان، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در بیان این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد در منطقه شهری "حیدرکلا" موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران پاسگاه انتظامی حیدرکلا با حضور در محل حادثه موفق به شناسایی شرور و عامل رعب و وحشت شدند، افزود: متهم در حالی که سلاح سرد در دست داشته با مشاهده ماموران  با موتورسیکلت در حال فرار بوده که با اقدامات پلیسی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ شالیکار در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.
-------------------
آزاد سازی زمین 4 میلیاردی از چنگ زمین خواران 
جانشین انتظامی شهرستان بابلسر از آزاد سازی 1100 مترمربع زمین از دست زمین خواران و بازگرداندن آن به بیت المال خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ذکریا محمودی" با بیان این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف غیر قانونی قطعه زمینی به مساحت 1100 هزار متر مربع با کاربری عمومی توسط افرادی به صورت غیر قانونی در بخش"بهنمیر" ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه براساس اعلام کارشناسان ارزش ریالی زمین مذکور بالغ بر 4 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیس متهمان به زمین خواری را شناسایی کردند.
جانشین انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه متهمان به زمین خواری پس از دستگیری و تفهیم اتهام بر بزه ارتکابی اصرار داشته اند و از بازگرداندن ملک به بیت المال امتناع می کردند، افزود: با هماهنگی قضائی و حضور مقتدرانه پلیس، کلیه حصار کشی ها وموانع موجود در این زمین تخریب و زمین مذکور برای استفاده عموم به بیت المال بازگردانده شد.
---------------------
کشف 11کیلو گرم مواد مخدر در نور 
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 11کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری یک سوداگ مرگ در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع انواع مواد مخدر توسط یک سوداگر مرگ، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، پس از انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 11 کیلو گرم انواع موادمخدر از متهم خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ قلی پور در خاتمه با بیان این که سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود بویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.
--------------------
دستگیری سارق داخل خودرو با 17 فقره سرقت در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری 2 سارق داخل خودرو با 17 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " علی داداش تبار "در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به دستگیری همدست متهم با بیش از 15 فقره سابقه کیفری، اظهار کرد: متهمان در بازجویی فنی پلیس به 17 فقره سرقت اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ داداش تبار به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند .
--------------
کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن 
گروه استان ها - مازندران - فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف یک دستگاه خودرو کامیون و کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی با کنترل مسیرهای کوهستانی یک خودروی کامیون آیفا حامل چوب های جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی آیفا 5 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، را کشف کردند.
سرهنگ دیلمی، ارزش چوب های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان را 200 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
------------------
بازداشت سارق اماکن خصوصی با 10 فقره سرقت در میاندورود 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از شناسايي و دستگيري 2 سارق اماکن خصوصی با 10 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجید باقری" در تشریح این خبر بیان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح این شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي افزود: ماموران با کارهای اطلاعاتی و رصد سارقان سابقه دار و بررسی صحنه های سرقت، 2 سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیرکردند.
فرمانده انتظامی میاندورود، تصریح کرد: متهمان که سابقه اعتیاد به مواد مخدر و سرقت را در پرونده دارند در بازجویی های تخصصی به 10 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.
سرهنگ باقری ضمن هشدار به سارقان که اعمال مجرمانه آنان از دید پلیس مخفی نخواهد ماند، به شهروندان توصیه کرد: مغازه و امکان خصوصی خود را به دزدگیر و دوربین مداربسته مجهز کنند و موارد مشکوک را به پلیس 110 اطلاع دهند.
---------------------
دستگیری سارق باغات و ادوات کشاورزی در ساری 
جانشین انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق باغات و ادوات کشاورزی با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "نوروز حسین پور" در بیان این خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی در ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بخش رودپی این فرماندهی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، سارق را که دارای سوابق متعدد کیفری نیز بوده است، شناسایی کردند.
جانشین انتظامی شهرستان ساری، تصريح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی متهم را دستگیر که در بازجويي‌هاي به عمل آمده به 5 فقره سرقت از باغات و ادوات مزارع کشاورزی در یک ماه گذشته اعتراف کرد.
سرهنگ حسین پور در پايان ضمن هشدار به صاحبان باغات و مزارع کشاورزی از آنان خواست: تا حد ممکن از قرار دادن وسایل و تجهیزات کشاورزی در مزارع و باغات خودداری کرده و آنها را در محلی امن قرار دهند.
---------------------خبرنگادخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار