مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت های پلیس در سال جاری است که در این راستا شهروندان می توانند اخبار و اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 110 در اختیار ماموران قرار دهند
کد خبر: ۱۰۵۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ 24 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 02/05/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
توقیف بنز 40 میلیاردی در چالوس 
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف یک دستگاه خودروی سواری بنز به ارزش 40 میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به يك دستگاه خودرو بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: بررسی های اولیه ماموران حاکی از این بود پلاک نصب شده بر روی خودرو در لیست سیاه پلیس آگاهی قرار داشت که خودروی مورد نظر جهت بررسی بیشتر با دستور قضائی توقیف و به توقفگاه منتقل شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودروی توقیفی را بالغ بر40 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.
سردار میرزایی در پایان تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت های پلیس در سال جاری است که در این راستا شهروندان می توانند اخبار و اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 110 در اختیار ماموران قرار دهند.
--------------------
کشف 10تن آرد احتکاری در آمل 
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 271 کیسه آرد احتکار شده در یک انباری در یکی از روستاهای اطراف شهرستان آمل خبر داد. 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار"مرتضی میرزایی" دربیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس آگاهی و پليس اطلاعات و امنیت عمومی آمل از احتکار آرد در انباری اطراف آن شهرستان مطلع شدند.
وي بيان داشت: ماموران با انجام تحقيقات تخصصي پليسي، محل کالاي احتکار شده را در یکی از روستاهای اطراف شهرستان آمل شناسايي و پس از هماهنگي قضائي در بازرسي از آن انبار، 10تن آرد احتكاری را کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگيری متهم به احتکار، از تشکیل پرونده برای سير مراحل قانوني خبر داد.
سردار میرزایی در پایان تاکید کرد: پلیس با محتکران کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادي برخورد قاطع و قانوني مي‌کند و اجازه فعاليت به مخلان امنيت عمومي و اقتصادي را نخواهد داد.
---------------------
کشف موتور سنگین میلیاردی قاچاق در چالوس 
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف یک دستگاه موتور سنگین سوزوکی 1400 سی سی فاقد پلاک به ارزش 15 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستاي اجري طرح مبارزه قاچاق کالا و ارز و در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی،افزود: ماموران پلیس آگاهی در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین سوزوکی 1400 سی سی فاقد پلاک را توقیف و راکب آن را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به این که موتورسیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتورسنگین به پارکینگ منتقل و راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ خسروی ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر 15 میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
-----------------------
دستگیری 41 سارق در دوازدهمین مرحله طرح عملیاتی ظفر مازندران 
جانشین انتظامی استان مازندران از اجرای دوازدهمین مرحله طرح عملیاتی ظفر به منظور افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان مازندرانی با دستگیری 41 سارق در شهرستان های هدف، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر گفت: طرح ظفر 12 با بکارگیری 97 تیم عملیاتی بصورت همزمان در 6 شهرستان قائمشهر، میاندرود، فریدونکنار، چالوس و رامسر به مرحله اجرا در آمد.
جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: طرح عملیاتی ظفر با دو هدف کلی، افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان و برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت بویژه سارقان، اراذل و اوباش، قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر بمنظور ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شد.
وی افزود: در اجرای این طرح10عامل افیونی و50 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 2 کیلو و 41 گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 41 سارق، 2 دستگاه خودرو و موتور سرقتی و انواع لوازم سرقتی از مخفیگاه این سارقان کشف شد که ارزش ریالی کالاهای سرقتی برابر نظر کارشناسان برابر با 3 میلیارد و 755 میلیون ریال برآورد شده است.
این مقام انتظامی در استان مازندران از دستگیری10 نفر از اراذل و اوباش در سطح استان خبر داد و گفت: در این طرح 73 نفر از مجرمان تحت تعقیب مراجع قضائی شناسایی و دستگیر شدند.
وی به کشف 11 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و 7 قبضه سلاح سرد در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا، 12تن چوب جنگلی و 198قطعه تجهیزات ماهواره و انواع کالای قاچاق به ارزش 62 میلیارد و330 میلیون ریال نیز کشف شد.
سرهنگ حسینی از توقیف 52 خودرو و 24 موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح نیز خبر داد.
وی ارزش ریالی کل کشفیات حاصل از اجرای این طرح را 66 میلیارد و 85 میلون ریال عنوان کرد و گفت: 231 نفر در مجموع دستگیر شدگان اجرای طرح ظفر 12 بوده است.
جانشین انتظامی استان مازندران از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.
----------------------------
کشف 2 تن زغال قاچاق در گلوگاه 
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از توقيف یکدستگاه خودروی نیسان با 2 تن زغال قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشريح اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با ورود و عرضه کالاي قاچاق، ماموران انتظامی اين فرماندهي حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به یک دستگاه نیسان حامل زغال، مشکوک و اين خودرو را متوقف و مورد بازرسي قرار دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه با بیان اینکه ماموران در بازرسي از خودرو 2 تن زغال فاقد هرگونه مجوز و پروانه حمل را كشف كردند، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ کلوانی با اشاره به اينكه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب، مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند. خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار