معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون دو راهکار مهم برای عبور از پیک هفتم بیماری کرونا است.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 31 July 2022

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به شروع پیک هفتم کرونا، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل بی توجهی و ساده انگاری مردم دوز یادآور استقبال خوبی برای تزریق واکسن نداریم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲ درصد افراد زمان تزریق نوبت بعدی واکسن آن‌ها فرا رسیده، اما جهت واکسیناسیون مراجعه نکرده اند و ۷ درصد جمعیت هدف نیز تنها یک دوز واکسن دریافت کرده اند و این در حالی است که تزریق واکسن تاثیر زیادی در کاهش بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک‌های قبلی بیماری داشت.

شکیبا با تاکید بر اینکه واکسیناسیون و جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی دو راهکار مهم برای مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود، تصریح کرد: برای کنترل بیماری و کاهش موارد بستری‌ها باید نسبت به اجرای راهکار‌های پیشگیرانه و حساس سازی مردم در خصوص رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به شروع ماه محرم و برگزاری مراسم‌های عزاداری گفت: در مراسم‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم دستورالعمل بهداشتی شرکت در این مراسم به هیات‌های مذهبی ابلاغ گردد و بر اجرای آن نظارت گردد، همچنین با توجه به اینکه وارد پیک هفتم بیماری کرونا شده ایم باید مراکز تزریق واکسن فعال گردد و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: باید در مبادی ورودی مرز کنترل ویژه‌ای وجود داشته باشد و مسافران، رانندگان و افرادی که از مرز‌ها وارد کشور می‌شوند در ابتدای ورود بررسی‌های لازم صورت پذیرد و همچنین در زمینه تزریق دوز یادآور اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد، امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن و استفاده از ماسک، با کمترین آسیب از این پیک عبور کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار