رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: امسال قیمت خرید توافقی خرمای درجه یک استعمران در خوزستان ۱۳۰هزار ریال تعیین شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 03 August 2022

خدا رحم امیری زاده روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصمیم کارگروه تخصصی خرمای استان و کمیته های تخصصی انجمن خرمای استان با محوریت نمایندگان نخلداران و نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان خرما و خشکبار استان، پس از بررسی آنالیز هزینه تولید خرما، قیمت هرکیلوگرم خرمای استعمران درجه یک مبلغ ۱۳۰ هزار ریال تعیین شد.

وی اظهار داشت: همه هزینه‌ها نظیر صندوق و کرایه حمل نیز بر عهده خریدار خواهد بود.

امیری زاده بیان کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم خرمای درجه دو ۱۵درصد کمتر از خرمای درجه یک به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شد و قیمت خرید خرمای درجه سه استعمران با توافق طرفین تعیین خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود:هیچ محدودیتی برای فروش محصول با قیمت بالاتر وجود ندارد و در صورت وجود مشتری با قیمت‌های بالاتر از قیمت توافقی، نخلداران می توانند نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.

پارسال قیمت توافقی هرکیلوگرم خرمای درجه یک استعمران ۹۰هزار ریال بود.

تعاون روستایی خوزستان پارسال حدود ۲۰هزار تن خرمای استعمران به قیمت تواقفی خریداری کرد.

پیش بینی شده امسال ۲۴۲هزار تن رطب، خارک و خرما از سطح ۳۶هزارو ۷۰۰هکتار نخیلات مثمر خوزستان برداشت شودکه نسبت به سال گذشته هفت هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

با افزایش گرما و شرجی که در خوزستان به "خرما پزان" مشهور است برداشت خارک و رطب نوبرانه در استان شروع شده است.

برداشت خرما در خوزستان از نیمه دوم شهریور ماه ابتدا از مناطق جنوبی شروع و پیش به مناطق مرکزی و غربی استان کشیده می‌شود.

سالانه حدود ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی معادل ۱۴درصد کل محصولات کشور در خوزستان تولید می شود که از این حیث جایگاه نخست را دارد.

برچسب ها: کشاورزی ، خرما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار