مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان از اختصاص بیش از 35 درصد کل تزانزیت کشور به پایانه بندر امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 05 October 2015

مسعود مصدقی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان اظهار کرد: پایانه بندر امام خمینی در نیمه اول سال جاری فعال‌ترین مرز کشور در ترانزیت خروج کالا شناخته شد.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از 2 میلیون و 130 هزار تن انواع کالا از پایانه بندر امام به سایر کشورها از جمله امارات ترانزیت شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان تصریح کرد: این میزان کالای ترانزیت شده بیش از 35 درصد کل ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین حجم جابجایی از مرزهای ورودی پرویزخان و باشماق به کشور امارات بوده است.

وی، عمده‌ترین کالای ترانزیتی از این پایانه را مواد نفتی عنوان کرد.

مصدقی با تأکید بر اینکه پایانه بار بندر امام خمینی یکی از پایانه‌های مهم در امر جابجایی انواع کالا محسوب می‌شود گفت: در 6 ماهه نخست سال حدود 18 میلیون تن کالا توسط یک میلیون دستگاه انواع وسایل نقلیه باری از مبداء استان خوزستان جابجا شده که عمده‌ترین این کالاها شامل دانه‌های خوراکی و روغنی، محموله‌های فولادی، شکر و سیمان هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: بیشترین سهم حمل کالا از استان در این مدت نیز متعلق به بندر امام خمینی با بیش از 50 درصد بوده است.

وی در پایان گفت: با توجه به ورود مداوم کشتی‌های حامل کالاهای فله به بندر امام پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از 40 میلیون تن کالا از مبداء استان جابجا شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار