مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از واریز تفاوت نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا به حساب کشاورزان خوزستانی خبرداد.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲ 22 August 2022

امید جهان نژادیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:با پیگیری‌ صورت گرفته مبلغ چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بابت تفاوت نرخ تضمینی به حساب کلزاکاران خوزستانی واریز شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۱۵۰ هزار ریال بود و سپس به ۲۳هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافت گفت: با پرداخت تفاوت قیمت کلزا، مطالبات کلزاکاران خوزستانی تسویه شد.  

وی تولید امسال دانه روغنی کلزا در خوزستان را ۷۸ هزار تُن بیان کرد و ادامه داد: از این میزان بیش از۵۶ هزار تن به صورت خرید تضمینی و بقیه به صورت خرید توافقی تحویل کارخانه‌های روغن کشی شد.

وی افزود: براساس مفاد قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، حمایت از تولیدکنندگان دانه روغنی کلزا و تقویت انگیزه‌های تولید، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهادکشاورزی موظف شد تفاوت قیمت تضمینی و قیمت خرید مبادله شده دانه کلزا در زمان خرید به ازای هر کیلوگرم معادل ۸۵ هزار ریال را از محل درآمد حاصل از فروش محصولات نهایی این کالا پرداخت کند.

جهان نژادیان با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی راهبردی در کشور گفت: امسال یک میلیون ۳۶۱ هزار تن گندم و بیش از ۷۸ هزار دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شد که این امر موجب شد خوزستان برای ۱۱ سال متوالی به عنوان بزرگترین تولید کننده گندم و دومین سال پیاپی در صدر تولید کلزای کشور قرار گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: در مجموع بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان گندمکار و کلزاکار خوزستانی واریز شده است.

به گزارش ایرنا چندی پیش کشاورزان کلزاکاران شوش و کرخه خواستار پرداخت مبلغ تفاوت محصول کلزا شده بودند.

حدود ۴۰ درصد کلزای خوزستان در این ۲ شهرستان تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار