حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ؛
تابناک-رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دستگاه «ام آر آی» بیمارستان شهید محمدی مهرماه وارد هرمزگان می شود.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 01 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس ،دکتر فرشیدی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی در نشست خبری و مطبوعاتی با خبرنگاران خواستار انتشار اخبار واقعی شد و از حمایت و انتشار سریع اخبار در دوره شیوع کرونا تشکر و قدردانی کرد.
فرشیدی از آغاز شیوع کرونا با حمایت دولتمردان استانی و همکاری مردم و استفاده از دستورالعمل های کوئید ۱۹برخوردار بودیم گفت: انتشار اخبار واقعی و لحظه ای توسط رسانه ها وخبرنگاران انجام شد که خیلی کمک شایانی به پیشگیری و رعایت الزامات گردیده است.

وی افزود:این بیماری تنها بیماری نبوده که دانشگاه علوم پزشکی در گیر آن بوده است بلکه دستخوش سایر بیماریها مثل مالاریا در یک مقطع زمانی بودیم و خوشبختانه در سال گذشته کسی بیمار نشده است و باوجود همسایه های مرزی که آلوده به این بیماری هستند برای ما یک هشدارتلقی می شودبا کمترین غفلت می تواند همه گیر شود.
دکتر فرشیدی خاطرنشان کرد:در موضوع بیماری پشه آئدس با توجه به پیدایش نمونه های پشه آئدس، هنوز در حال بحران هستیم و نیاز به کنترل و پیشگیری دارد.
دکتر فرشیدی با بیان اینکه در بخش خانه بهداشت پزشک عمومی در کشورما مستقر شده است ،افزود: باعث شده است بتوانیم از بیماری های عفونی را کنترل کنیم و با واکسن های که به نوزادان و کودکان تزریق کنیم از برخی از بیماریها مانند سرخک و فلج اطفال پیشگیری کنیم.


فرشیدی اظهار داشت:همکاران علوم پزشکی با شیوه بیماری ازجایی که آلودگی در محیط وجود ندارد هم بررسی نمودند بدلیل اینکه وقتی بیماری در کشور نیست از طریق مرزها وارد می شود و لارو و تخم پشه های که در محل های که آب راکد وجود داشت یافت شد .
فرشیدی تصریح کرد :تب کریمه کنگو و تب دنگی رفع نشده و باید به خوبی تحت رصد باشد. بصورت پایلوت از بیماری تب دنگی بصورت آزمایشی خونگیری اقدام کرده ایم.
فرشیدی تاکید کرد:در بخش تجهیزات الخصوص در بخش قلب از سوی دولت مورد حمایت قرار گرفته ایم و با قیمت مناسب خریداری می شود و از تامین برخی از دستگاه های جدید وافزایش نیروهای آزمایشگاهی جدید از یک هفته به سه روز کاهش دادیم.

دستگاه «ام آر آی» بیمارستان شهید محمدی مهرماه وارد هرمزگان می شود/مجوز دستگاه « ام آر آی  »برای  شهرستان های پارسیان و بستک و قشم
فرشیدی بیان داشت :دانشکده علوم پزشکی کلنگ زنی بزودی می شود و در بخش آزمایشگاه جامع بهداشت و گروه آموزشی پزشکی در شهرستان های میناب و بندرلنگه و بستک در دست اقدام است.
فرشیدی عنوان کرد:بیمارستان دوم میناب بعد از دوسال افتتاح می شود و گروه آموزش پزشکی را بزودی می توانیم آغاز کنیم.
فرشیدی تاکید کرد: دستگاه « ام آر آی» در سال گذشته برای بیمارستان شهید محمدی خریداری شده است که نیمی از هزینه خرید پرداخت شده است و در مهرماه سال جاری وارد هرمزگان خواهد شد
فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: مجوز دستگاه « ام آر آی » شهرستان های پارسیان و بستک و قشم گرفته ایم و کمبود این دستگاه بزودی برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان ۱۰ میلیون دلار سرم از کشور ترکیه خریداری شده است، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته دو کانتینر سرم نیز دریافت کردیم
وی با بیان اینکه بازدید از داروخانه ها را افزایش داده ایم و در این راستا سه داروخانه از لیست شبانه روزی خارج کردیم،در پایان اظهار کرد: مهاجرت پزشکان یکی از دردسرهای ماست که درخواست های بسیاری برای این موضوع وجود دارد و مهاجرت هر پزشک یعنی بسیاری از منابع و سرمایه گذاری های ما نیز هدر می رود اما با زور کسی را نمی توان نگه داشت یا فرستاد جاسک یا بشاگرد مستقر شوند و هرساله با کمبود پزشک از شهریور تا آبان ماه مواجه هستیم و بیشتر مراکز درمانی باکمبود ۲۵۰ رقم دارو در استان هستیم.

انتهای پیام/پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار