سه پروژه تولیدی - صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۶۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۲۰ نفر، روز پنجشنبه در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 01 September 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند پنج‌شنبه درآیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها که به صورت ارتباط تصویری با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد گفت:این پروژه ها شامل تولید مقاطع فولادی( نبشی) ، لوله تک جداره از جنس پلی اتیلن و لوازم یدکی خودرو هستند.

محمدرضا اسکندری بیان کرد: علاوه بر پروژه هایی که امروز به بهره‌بردای رسید تعداد ۹ پروژه صنعتی - تولیدی دیگر نیز در آینده نه چندان دور در این منطقه آزاد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌های تولیدی ۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال است که اشتغالی بالغ بر ۶۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اسکندری افزود:پروژه دیگر تولیدی در منطقه آزاد اروند ابر پروژه فولاد جهان آرا است که با حجم سرمایه گذاری ثابت بالغ بر ۴۵۰ میلیون یورو و سرمایه در گردشی معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

وی گفت:با بهره‌برداری از این ابر پروژه برای بیش از سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم استغال ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: لازم می‌دانم از بذل توجه و نگاه ویژه رییس جمهور و دولت مردمی و جهادی سیزدهم به شهرستان‌های آبادان وخرمشهر و نیز تشکیل کار گروه توسعه این ۲ شهرستان با دستور مستقیم جناب آقای رییسی تقدیر و تشکر کنم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو)، در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار